6 Ekim 2010 Çarşamba

veronika ölmek istiyor - paulo coelho kısım 1 fikirler

veronika ölmek istiyor pazar günü başladım. çok da büyük umutlarla değil başlamam. zola nın nana"sını almaya üşendim kitapçıdan evde kız kardeşimin kitapları arasında buldum, kitabın arkasını okudum sonra bir kaç sayfa okudum ve tamam dedim güzel bir kitap!
henüz 60 sayfa okudum! veronika var hastahane var zedka var bir de.. gizemli gidiyor kitap. bu çağın anlatımını seviyorum açık net değil; esrarengiz. aynı duyguyu jose saramago okurken de hissetmiştim.ispatlaması güç bir çeşit zamansızlık ve mekansızlık duygusu veriyor insana. fakat fikirleri çok sağlam ve kurguları müthiş oluyor.
gelelim veronika"ya! veronika akıl hastahanesinde şimdi. onu oraya götüren şey ise hayatta herşeyi olmasına rağmen intihar edip bunu başaramaması. hayatta herşeyi olmasına rağmen neden insan intihara kalkışır? kısırdöngü! (milan kundera bence çok iyi anlatır çember örneğinde) hepimizin içinde bulunduğu ama hiç akıl yürütmediğimiz bir sorun ! hayatınızda eminim ilerideki 50 yılı az çok tahmin edebiliyorsunuzdur. ya da belki düşünmüyorsunuz bile. ama veronika düşünmüş; hatta bir adım öteye geçmiş. çok fazla bilgi yok elimde şu anda bakalım kitabın devamı neler yapacak!

şimdi kitabı okumaya devam ediyorum; bitsin tekrar konuşuruz!

güle güle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder