9 Nisan 2012 Pazartesi

28 Gün Sonra – 2002 Film Eleştrisi Yorumlar

28 gün sonra 2002 İngiliz yapımı gerilim – korku filmi. Bu filmi yıllar sonra tekrar izlememin nedeni ise Thomas Mann’ın Büyülü Dağ isimli Romanını okuyor olmam. Ne alakası var derseniz; yalıtılmışlık bana bu film serisini hatırlattı.


www.saaton.com



Konusu: Hayvan severler üzerinde deney yapılan maymunları kurtarmak üzere bir laboratuara girerler. Hayvanlara öfke virüsü verilmiştir ve virüs bulaşıcıdır. Bundan haberi olmayan kurtarıcılar, hayvanları salarlar ve virüs tüm hızla İngiltere’ye yayılır.
Kısa kısa…
Filmin bütçesi büyük fakat ondan da büyük olan ise fikir! Fikir filme o kadar etkin ki, endişe her yanınızı tüm film boyunca sarıyor. Bu tip sağlam düşünceler üzerine kurulmuş filmler ne yazık ki özellikle son yıllarda gelmiyor.
Film çok sürükleyici ve her seferinde kendinize şunu soruyorsunuz “ben olsaydım ne yapardım?” Bu kısım önemli, çünkü filmle iletişime geçebiliyorsunuz.

www.saaton.com
Film iki ana bölümden oluşuyor; ilk bölüm; insanların öfke bulaşmış bir çeşit zombi olmuş insanlarla mücadelesi – ikinci bölüm ise insanların insanlarla olan mücadelesi.
Londra”nın Picadilly Street’i, Westminister Bridge’i, Oxfor street’i terk edilmiş görmek de insanda inanılmaz bir ürperti veriyor. Malum oralar en ıssız anlarında bile turist ve yerel halkla dolu bölgelerdir. Düşünün Taksim meydanında cumartesi saat 2 de kimseler yok! Çok korkunç!
Film Televizyondan alınmış, günlük haberlerdeki şiddet görüntüleriyle başlıyor. Aslında hali hazırda bu virüsün bizlere ne kadar bulaşık olduğu hakkında bir fikir verebilir sanırım.
Öte yandan ikinci bölümdeki insanların böylesine zor bir durumda bile birbirleriyle olan savaşı ve iğrençliği o kadar hayatın gerçeği ki; umutsuzluğa kapılmadım değil bir an.

www.saaton.com
Kişisel olarak ben bir nevi Robinson Crusoe tarzı tüm dünyada tek başınasın konulu eserleri seviyorum. Çünkü bir bakıma, gerçekten de öyleyiz. Bu film de bu anlamda bu duyguyu yoğun veriyor. 
SONUÇ: Kesin izlenmesi gereken bir film bunun bir de “28 hafta sonra” devam filmi var vakit bulup izleyeyim onu da yazacağım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder