18 Mayıs 2011 Çarşamba

SiGMA 2.0X Teleconverter EX APO DG inceleme analiz konvertör 2x sigma





UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler.







Bu yazıda sizlere güzel bir şekilde Sigma 2x EX DG konvertörü anlatacağım. maalesef ki müthiş bir tembellik ve hata yaparak videosunu fokus sesini sizlerle paylaşmadan konvertörü sattım.. lütfen kusura bakmayın. ama yazının devamında şeklinden nasıl, takma kolaylığından vs bahsedeceğim.
-
konvertör siyah kumaş klasik sigma çantasıyla geliyor. açtım içinde konvertör. ebatı avucumun içine sığacak kadar. ufak sayılır. görünüşü ise tok ve sağlam.
ÖNEMLİ NOTLAR :
1) Sigma'nın sitesinden objektiflerle otofokus uyumluluğuna bakın.
2) Sigma'nın sitesinden hangi objektiflerle uyumlu ona da bakın.
3) Nikon objektiflerle otofokus YAPIYOR! (nikon 105mm ile denedim ama detayları altta okuyun MUHAKKAK)

Konvertörde bir kaç geçerli kural var. Verimli kullanım için herşeyin başı prime objektifler tercih edilmeli. Aynı zamanda f değeri 2.8 ve küçük olanlarla kullanılması şiddetle tavsiye ediliyor. Bu arada bilmeyen arkadaşlar için 2x iki katı büyütüyor demek; yani 50mm lense takılırsa 100mm olur; ya da 70-200mm ye takılırsa 140 a 400 olur! yine 1,4x 1.4 katına çıkarıyor demek. AMA KONVERTÖR TEKRAR EDİYORUM HER OBJUEKTİFLE KULLANILMAZ ve BAZI OBJEKTİFLERLE OTOFOKUS YAPMAZ! Bilmeden hareket ederseniz objektifin arka camı konvertöre çarpabilir. LÜTFEN İYİCE KONTROL EDİP EMİN OLDUKTAN SONRA KULLANIN!

Ben Sigma 2x Konvertörü Sigma 70-200mm makro II f2.8 ve Nikon 105mm f2.8 makro ile kullandım

Sigma 2x EX DG + Sigma 70-200mm f2.8 makro II
Otofokus çalışıyor. Çok hızlı değil ama kabul edilebilinir ölçülerde. Crop yapmayın tavsiye etmem görüntü çok bozuluyor. Elde çekmek imkansız çok titriyor. Ben monopodla ve tripodla kullandım. Bence monopodla daha iyi performans verdi. Öte yandan şahsi görüşüm; Tetik şart!  Aşağıdaki fotolara bakın 1. foto : tripod ve tetikle çekilmiştir. 2. foto elde 200mm yani 400mm ve en alttaki monopod 200mm yani 400mm ile çekildi.
sigma teleconverter 2x ex dg + sigma 70-200mm f2.8 makro II together

sigma teleconverter 2x ex dg + sigma 70-200mm f2.8 makro II together  elde çekim ( handheld )

sigma teleconverter 2x ex dg + sigma 70-200mm f2.8 makro II together  monopod la çekim

Sigma 2x EX DG + Nikon 105mm f2.8 makro
Otofokus yukarıda da belirttim çalışıyor. Ama çalışmasa da olur. :) bu şu demek bir türlü netleme yapamıyor Nikon objektifle. Portre çekerken ıkına sıkıla netleme yapıyor uzun sürüyor ama oluyor, ama makroda netleme yapamıyor. devamlı uğraşıyor sonuç yok ! :) (ya d abenim 105 mm nikonla kan uyuşmasızlığı yaşadılar :) elbetteki makroda manuel netleme makbuldür. Ama yeterli ışığa rağmen yapamadı. Hayal kırıklığı! Altta bir makro örnek foto çektim kendiniz bakın. Biraz oynadım üzerinde. Görüntü karakteri aşağı yukarı bu, bir fikir edinirsiniz.



                                                             Sigma 2x EX DG + Nikon 105mm f2.8 makro



Artıları: Küçük, sağlam yapılı- dayanıklı
Eksileri: Yavaş fokus netleme, düşük görüntü kalitesi, iliştirmesi zor.
Kullandığım alanlar: Vahşi hayat çekimi
 
SONUÇ:
tek bir amaçla aldım; bazen canım kuş çekmek istiyor super tele ye para vermeyeyim bu idare eder, hem ergonomik hem de fiyatı uygun diye. Denedim, elde çekmek 400mm de imkansız zaten. Öte yandan görüntü kalitesi benim beklentimin çok çok altında. ALMAK OLSUN DİYE BİR ÜRÜN BENCE! Eğer vahşi hayat çekecekseniz vs parayı basın alın bir tele derim. Görüntü kalitesi düşük, crop şansı hiç yok gibi, elde çekim zaten imkansız! Fotolar yukarıda BEKLENTİNİZİ KARŞILARSA ALIN ! Bir dolu bu işi bilen insan özellikle 1,4 ünü tavsiye ediyor. Onu kullanmadım bilemem ama ben tekrar konvertör ALMAM!  






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder