3 Mayıs 2011 Salı

Nikon AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8G ED-IF AF-S VR makro lens İnceleme Analiz


UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler




Yazıyı yazmadan önce sigma 105mm hakkında yazdıklarımı okudum. Sigma 105mm makro İSE BU NE BİLMİYORUM! DİLERSENİZ GERİSİNİ OKUYUP VAKİT HARCAMAYIN VE HEMEN KOŞUN BİR TANE NIKON 105mm MICRO ALIN!

Ama dur bir okuyayım diyorsanız önce bir videoyu izleyin fokus sesi, lensin görünümü bir bakın;





nikon 105mm f2.8 elde VR açık
Biraz iddialı başladığımı biliyorum. Sigma"ya haksızlık etmek de asla istemem. O fiyata Sigma 105mm gayet başarılı demiştim zaten! Fakat Nikon 105mm VR yi kullandıktan sonra inanılmaz etkilendim!



makro makro makro... titreşim önleyici öyle çok işe yarıyor ki anlatamam.. bakın üstteki foto; elde titreşim önleyici açık çekim (VR açık) Daha fazla söze gerek var mı bilemiyorum? Işık uygundu kabul ediyorum ama elimiz taştan değil illa ki titriyor. zaten bu fotodaki sinek crop (yani asıl fotodan kesilmiş)! çok çok net! Makro çekimden memnun kalmamanız mümkün değil!

Aslında bence negatif olan yanlarını yazayım daha akıllıca olur. ÇÜNKÜ GERİ KALANI HEP OLUMLU!


nikon 105mm parasoleyi ile
Büyük; kocaman bir objektif ve ağır.

Kararsız netleme (fokus) bu terimi kendimi izah etmek için uydurdum (ya da başka yerde okumadım diyeyim :). Karasız netleme şu; makro çekim yaparken, istediğiniz objeyi bir netliyor bir vazgeçiyor! elbetteki makroda tavsiye edilen; manual netleme! AMA MAKRO HARİCİ İNANILMAZ HIZLI NETLEME!

Çok denememe rağmen manzara çekimi yapamadım! Yoksa tak-gez lensi bile derim! Ama full frame lens olduğundan, FX kamera"da genel amaçlı bence kullanılabilinir.


Kullandığım Alanlar ; Makro - portre - düşük ışık - genel amaçlı

Artıları : hızlı fokus - Bokeh - keskin keskin keskin - VR titreşim önleyici - FX (fullframe de çalışır)

eksileri : makroda kararsız fokus - iliştirilmesi biraz zor - ağır ve büyük


SONUÇ : Sonuç aslında bana düşmez :)  düşünüyorsanız daha fazla düşünmeyin ALIN! F2.8 olması ve üzerine bir de VR olması müthiş, lens keskin inanılmaz renkler neredeyse bozulma (distortion) hiç yok! zaten teknolojinin makroda geldiği nokta bu lens. ileride FX kameraya geçecekseniz ona da uyumlu! PAHALI AMA VERDİĞİNİZ PARAYA SONUNA KADAR DEĞER!
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder