26 Nisan 2011 Salı

Seyahate gitmeden önce ne yapılmalı? gezi ipuçları - seyahat tüyoları

brugge - belfry
        Ben ve benim gibi arkadaşlar seyahat edip yeni yerler keşfetmenin tadını bilirler. İnanılmaz bir keyif verir insana; sanki orasının kaşifi sizmişsiniz gibi hissettirir! Fakat adı üzerinde yeni bir yer olduğu için hem gördüklerinizden büyülenirken, hem de hiçbir detayı kaçırmamak istersiniz. Öte yandan benim gibi bir de gittiğiniz yerde fotoğraf çekme aşkıyla yanıp tutuşuyorsanız, bu yeni ülkeyi ıskalamamak bir vazifedir. :) benim seyahate gitmeden önce hangi objektifleri aldığımı daha evvel yazmıştım. (seyahate giderken lens ve objektif seçimi başlıklı yazı)   Şimdi ise seyahate gitmeden önce neler yaptığımı kısaca paylaşmak isterim;





Araştırma araştırma araştırma! Önce gideceğim yerin websitesi muhakkak kurcalanır. Bu çok önemli! Lonely planet özellikle okunur; çünkü dünyada seyahat etmeyi seven ve belki de gideceğiniz yerin aşıkları orada defalarca bulunmuş insanların deneyimleri kaçırılmamalı. Mümkünse oranın bir kitabı alınmalı; ve benim gibi fotoğraf çekecek dostlar; gidilecek yerin flickr daki fotoları detaylıca bakılmalı. Kim ne çekmiş nerede çekmiş!

Oradan bir arkadaş bulun derim! Net ne güne duruyor. Biriyle temasa geçerseniz yerel halkın bildiği güzelliklerle sizi tanıştırır! Bu bence en önemli hadise!  Düşünün taksim kitapta yazar ama Asmalımescit ya da Fransız sokağı her kitapta yazmaz ya da hıdırellez! Bunu öğrenmenin yolu da gidilecek yerdeki insanı tanımaktan geçer! Özellikle doğal parkları soruşturun, inanılmaz manzaralar bulacaksınız.


durbuy - belçika

KARAYOLUYLA SEYAHAT edin! Araba kiralayın (GPS alın aman!) ya da otobüs garına ve ya tren istasyonuna  gidin ve atlayın en yakın durağa (mesafe bir saatten az olmamak kaydıyla)! Günü birlik yakın bir yere seyahat  ederken yol kenarında gördükleriniz o ülke hakkında inanılmaz ipuçları verecektir. 

YÜRÜYÜN HER YERE YÜRÜYÜN ve detaylara bakın; tabelalara, kapı tokmaklarına, banklara…  özellikle tren garları çok seviyorum ben oraları!


OTEL PARASI VERMEMEK İÇİN; www.couchsurfing.org ya da www.joomla.servas.org    den bir arkadaş bulun. Kalacağınız günlerde müsaitse sizi ağırlayacaktır. Yalnız tanımadığınız insan biraz tedirginlik yaratabilir, yazılan yorumları okuyun derim. Ben bugüne kadar (istanbula gelen de gördüm, orada kalan da biliyorum) bir sıkıntı olduğunu duymadım. Ama TEDBİRLİ VE DİKKATLİ OLUN!  Yalnız site çalışyor ve insanlar bu şekilde seyahat ediyorlar!

LA SAGRA DA FAMILIA - BARCELONA

OTEL MÜMKÜNSE MERKEZde olsun! Yer çok önemli. Merkezden uzakta kaldığınızda gece olunca sıkıntı oluyor. Üç beş lira az vereyim diyorsunuz bir de bakıyorsunuz transferlerle aynı paraya gelmiş. Aynı zamanda ne kadar yorulursanız yorulun, merkezde kalırsanız, suyunuzu elinize alıp dışarı çıktığınız anda tüm insanlar orada! Oturur izlersiniz ve çekilsin fotolar ;) di mi ya?


SIRT ÇANTASI alın..  içine su muhakkak koyun. Belki çikolata şeker; (zaman azsa yemeğe vakit ayırmamak için) kalem-kağıt veya benim gibi aklınızdakileri telefonun ses kaydedicisine de alabilirsiniz J (ben günlüklerimi telefona kaydediyorum daha az zaman alıyor. Dönünce yazıyorum!) Dandik bir yağmurluk her zaman lazım! Hafif hem de çantada dursun.

ERKEN KALKIN! Şehir uyanmadan kameranızı alıp şehirde gezmek gibisi bence yok! ve meşhur yerlere farklı zamanlarda gidin… o yerin sembolü oran anıtların,yapıların vs her saatteki yüzünü görün!

O YERİN DİLİNİ BİRAZ ÖĞRENİN! www.mylanguageexchange.com a girin ve gideceğiniz yerdeki dil hakkında biraz fikir edinin. Güler yüz ve sakarca edilmiş birkaç iyi niyetli sözcük kadar yerel halkı etkileyen başka bir şey bilmiyorum! İnanın çok işinize YARAYACAK!

Seyahatinizi biraz sıcak mevsimde yapın derim. yoksa soğuk insanı yoruyor :) hava raporunu en azından alın ama finlandiya"ya gidip kar çekecekseniz bilemem.. doğru sezonu seçimi önemli derim!

GÜVENLİK GÜVENLİK GÜVENLİK.. aman çok çok okuyun güvenlik konusunu! Gideceğiniz yer nasıl vs bilin! Bir de tabii seyahat sigortası vs gibi yapılması gerekenleri yapın!  

Bunlar benim seyahate gitmeden önce yaptıklarım. Umarım hiçbir şeyi atlamamışımdır. Atladıysam da hatırladıkça eklerim … 




1 yorum:

  1. Yurtiçi ve yurtdışı tüm uçak seyahatinde fiyat araştırması için www.nhtonline.com'u tavsiye ediyorum. Firmaların bilet fiyatlarını karşılaştırıyorsunuz ve komisyon ücreti ödemiyorsunuz.

    YanıtlaSil