20 Nisan 2011 Çarşamba

Türk Hava Yolları THY şikayetim var! Uçmadan Önce Tekrar Düşüneceğim!

THY ile uçuyorum. Fakat yaşadığım olumsuz bir tecrübe her şeyi bana yeniden düşündürdü.

7:50 uçağı yolcusuyum. 7 ye doğru havaalanına geldim. Oldukça yoğun. 7:14 te bana sıra geldiğinde kontuardaki bayan “yurtdışı uçuşlarında 1 saat önce check-in kapanır yolcu alamıyoruz lütfen şu kontuara gidin” diye bir kağıt verdi. Gittim. Oradaki bayan o kağıda baktı; maalesef dedi ve gitti. Sonra THY aradım; başka bir numara verdiler o numarayı aradım bana bir sonraki uçuşta cazalı bir bilet ayırttılar.  

Olan bu; gelgelim bu kadar basit mi? Kurallar açık bir saat önce check-in yurtdışı uçuşlarında kapanıyormuş; hatalıyım ama…

1 - Kabalar; kontuardaki görevlilerden bir tanesi bile zahmet kafasını kaldırıp yüzüme bakmadı!  Hani reklamlarda gülen suratlar var ya; gerçekte YOKLAR! Kafalar önde; suratları bir karış; sert sert “kapandı” diyorlar bunu en az 3 görevli de gördüm. THY biletleri malum diğer hava yollarından pahalı, bu farkı ödedim ama yüzüme bakmadılar.

2- ilgisizler : ben zaten geç kalmasam sorun yok ki! Sabahın köründe 10 dakikayla uçağı kaçırmışım –ki 10 dakikayla olmuş kalkışa 10 dakika kala beni uçağa alın diye kapris yapmıyorum – hiç değilse yalandan bir iki telefon konuşması yapın, bana bir yardımcı olun şuradan şuraya gidin deyin; bir fark olsun diğer firmalarla aranızda ; bu fark yalnızca fiyatta kalmasın! Ben çaresiz lütfen diyerek ne yapacağımı bilmez derdimi anlatırken, kontuar görevlisi öylece gitti!

3 – kontuarda benimle konuşan bayanın (şef dediler) ismini sormaya gittim söylemiyorlar. İsmen şikayet edeceğim. Hepsi birbirinin yüzüne bakıyor. Zar zor aldım ağızlarından!

4- hepimiz insanız! Geç kalamaz mıyız 5 dakika? Ben şu anda insanca bir tavrı yazıyorum. O anki psikolojimde yazıyorum çünkü konuşurken kolay, fakat o anı yaşayınca çok acımasız geliyor bu kural ben de havacılık sektöründe süpervizör olarak çalıştım. Uçağın kalkışına 10 dakika kala yolcu yetiştirdiğimi çok iyi biliyorum!  Çünkü amaç yolcuyu uçurmaktır! Fakat THY siz zor zamanda yalnız bırakıyor ve tüm eşe dosta dert yanarken bir kaçının daha muzdarip olduğunu gördüm!

5- YETERSİZLER;  telefonda bana yardımcı olan bey kibardı hatta ben de tebrik ettim kendisini. Bana cezalı bilet 80euro dedi. Sonra bileti kestirmeye gittim ve bilet 96 euro çıktı. O arada beni aradı “pardon eksik söylemişim” dedi! Haydi yukarıdakilerin hepsi benim kurmacam olsun; bu KAYITLARINDA SABİTTİR! BEN PARDON DEDİM BENİ UÇAĞA ALMADILAR FAKAT ONLAR PARDON DEDİ VE BEN FİYATI ÖDEDİM! Yani bir şey değişmedi!

6- konuyu saptırıyorlar ; “Kuralların uygulanması zorunluluğunun memnuniyetsizliğinize neden olmasından ötürü Türk Hava Yolları adına üzüntülerimizi belirtiriz” birebir alıntıdır bana attıkları mailden! bakın ben konuşmalarımda bir çalışandan şikayetçi olmuştum fakat benim itirazım sanki check-in kuralınaymış gibi bana yıkmaya çalışmışlar!

SONUÇ : bu benim kişisel deneyimimdir. özellikle bekledim üç dört gün objektif olup her şeyi tekrar tartmak için. Uçaklar güzel – yemekler güzel – her şey son teknoloji!  Her şey yolundayken herkes çok güzel; fakat insanlık hali ya bir sıkıntınız olunca size KAFALARINI KALDIRIP BAKMIYORLAR! Koskoca kurumsal ve soğuk kimliklerine karşı kendinizi yapayalnız hissediyorsunuz! Tekrar uçacağım belki THY ile FAKAT EĞER TERCİH HAKKIM VARSA KESİNLİKLE DİĞER FİRMALARDAN YANA KULLANIRIM!   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder