21 Nisan 2011 Perşembe

Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II lens İnceleme Analiz objektif fikirler







UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler.







Bazı kült lensler hakkında bir şeyler yazmak aslında zor ve riskli. Fakat ben amatör bir kullanıcıyım. Biraz da benim gibi merak eden insanlarla görüşlerimi cesurca paylaşıyorum. Sigma 70-200mm de bu bahsettiğim lenslerden biri.



TARİHÇESİ

 Bugüne kadar 5 versiyonu çıkmış sanırım lensin;

İlki;              70-200mm F2.8 EX APO – en yakın netleme mesafesi 1.8m (1999)
ikincisi;
       70-200mm F2.8 EX DG – dijital potimizasyon konmuş ve flare azaltılmış (2005)
üçüncüsü;  
   70-200mm F2.8 EX DG Macro (HSM) en yakın netleme mesafesi 1m (2006)
dördüncüsü; 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II – optik performansı yükseltilmiş (2007)

Ve son olarak da APO 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM titreşim önleyici eklenmiş. 



1.versiyon 70-200mm F2.8 EX APO videosu buyurun ve netleme sesi




dördüncü verisyon; 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II videosu ve netleme sesi




Ben sadece ilk versiyonunu ve de macro II yi kullandım. İkisi arasındaki en büyük fark benim gördüğüm ilk versiyonunun biraz geç, zor ve kararsız netleme yapmasıydı. Zaten dış görünüşleri bildiğim kadarıyla da aynı.



Olumsuzluklar;


Ben bugüne kadar 3 farklı sigma 70-200mm f2.8 kullandım. Bu farklı objektifleri farklı kameralarla kullandım; d5000 d90 d70s vs. garip ama her makinede de tüm sigma 70-200mm ler yanlış pozlama yapıyordu! (daha evvelde, kişiye münhasır mı desem bilmiyorum, ama bu tür tuhaf sorunlar okudum sigma hakkında; durup duruken netleme yapmaması gibi vs.) manuel ayara almadım mı pozlamayı hep değiştirmem gerekiyordu photoshopta. Ta ki d300 ve d300s ile kullandım o zaman anladım ki muazzam bir kalitesi var! Onlarla hiçbir sorunu yok! Lafın kısası giriş dslr ile benim tecrübeme göre doğru pozlama yapmıyor. Hatta üşenmeyip cihazları P moduna alıp çekip koyacağım fotolarını! işte altta duruyor büyütün ve bakın lütfen!

orantıya ve resimler arasındaki konu farkına lütfen takılmayın. bakın ilk foto da renkler bozuk; ve pozlama hatası var gibi! bir garip yani! fakat aynı objektif d300s e takılıyor ve fark! dileyen arkadaşa orjinal dosyaları da gönderebilirim! bu durum sinir bozuyor! tekrar diyorum; lens aynı sonuç farklı. üstteki sonuç d5000 d3000 d70 d70s vs için de geçerli. biraz photoshop istiyor anlayacağınız!


Büyük ve ağır! Parasoleyi takınca biraz büyük duruyor hakikaten ve korkunç! J fakat kullandıkça alışıyor insan J



Son olarak da 200mm de bana biraz yumuşak göründü fotolar. Benim görüşüm bu tabii!




Pozitif yönleri;



Her zamanki gibi en büyük korkum elde titreme! Fakat özellikle macro II de hiçbir sorunu yok cam gibi çekiyor. Düşük ışıkta biraz sıkıntı yapıyor ama o da işin doğası!



Fiyatı çok uygun! Özellikle temiz bir ikinci el uzunca zaman gider.



Yukarıdaki olumsuzluklar hariç geri kalan hep artı bence!

parasoleyi iliştirilmiş hali sigma 70-200mm



Artıları : hızlı fokus-netleme, keskin, sessiz, bokeh süper, d5000 d3000 otofokus yapıyor,



Eksileri: giriş dslr le pozlama sorunu yaşıyor, büyük ve ağır!  



Kullandığım alanlar ; portre, spor, vahşi yaşam, düşük ışık, belki makro ve bazen de genel maksatlı




SONUÇ: karşımızda kesinlikle bir tak-gez lensi yok! Olur, ben de kullandım ve arada da hala kullanıyorum tak-gez olarak. Fakat bunun esas işi bence spor ve portre! Vahşi yaşamda da denedim fakat bunu derken martılar vs süper çıkıyor ama 200mm yetersiz tabiî ki doğada kullanmaya. Öte yandan giriş dslr niz (d90 d5000 d3000) varsa almadan birkaç kare çekin belki düzgün çıkar pozlaması bilemiyorum; çıkmazsa da biraz fotoşopla düzelir.  Fakat d300 ve üzeri modellerde sorunsuz ve mükemmel çalışıyor! Özellikle MAKRO II yi alın! VR alıcam diyene kimse dur demez J ama aklınızda soru işareti varsa sigma için rafa kaldırın derim! Bu fiyata bu kalite bence ÇOK GÜZEL


bence ALIN!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder