12 Nisan 2011 Salı

Sigma 10-20mm F4.0-5.6 EX DC HSM İNCELEME - ANALİZ geniş açı 10-20 mm

UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler













Bu yazıyı yazmadan önce tokina 11-16 f2.8 yazımı baştan okudum! Dilerseniz bir göz atın; çünkü bunlar birbirine yakın lensler;


lens bence ufak, ergonomik; parasoleyi ile birlikte çok şirin bir görüntü oluşturuyor. J ispanya”da benimle beraberdi. Çok güzel gezdik sokaklarda… J dilerseniz lensin ebatları, d5000”e iliştirilmesi ve fokus netleme sesini alttaki videoda bir görün ve  duyun!


Olumlu mu olumsuz mu başlasam bilemiyorum! En büyük sıkıntısı bence distortion! Arkadaş (merkez hariç) köşelerde özellikle insanlar öyle bir eğilip bükülüyor ki aşırı can sıkıyor bu durum! Mimari için de keza öyle! Şimdi benim geniş açı amacım büyük nesnelere yaklaşabilmek! Ama köşelerde fazla bozulma yapınca minik sigma dostumuz insanı üzüyor! Binayı ortaya koyunca da bir esprisi kalmıyor geniş açı resmin! Bu da sıkıntı yaratıyor! Bu objektifin bence esas problemi de bu! (tabii 10mm ya da 12mm için yazıyorum bunu) fakat bu olumsuzluğu,  “lensi kaldırın atın” veya “hayatta kullanılmaz” anlamında yazmıyorum! Sadece bariz ortada bu sorun ama bende fotolar çektim ve sitemde ve flickr”da kullanıyorum bu fotoları!  

Olumsuz başladım bir olumsuzluk daha yazayım; f değeri. Bu elbette ki malum! Ama insan ne kadar bilse de, ışık biraz düştü mü hemen kendini hissettiriyor. Elde çekim yaparken de (tokina yazımda belirttiğim gibi içmekan-düşük ışık) titreme maalesef çok mümkün! 





Bu eksikliği göze alabilecekseniz (!ki alabilirsiniz!) manzara fotoları için bence HARİKA!  Hayatımda çektiğim en sevgili fotolarimdan birini ben bu lensle çektim Barcelona”da..  küçük yapıyı ve adamı resmin en az bozulan yerlerine almaya çalıştım, bozulmadı görüntü; kenarlardaki bozulma ise gökyüzüne bence çok hoş bir hava kattı ve ortaya böyle bir foto çıktı! Yani yine dönüp dolaşıp ne istediğini bilmeye geldim :D manzara çekimleri için 

SÜPER SÜPER !




Öte yandan renk karakterini beğendim; CA kontrolü de çok iyi. Fotolar oldukça keskin! Ulra-wide! Bu ayrı bir hadise zaten; aşırı geniş açı! Bu özelliği arayanlar için büyük bir nimet! Fiyatı da oldukça uygun!  Bir de inanılmaz güzel video çekiyor! alttaki örnek videoya bir göz atın derim! daracık barselona sokakları açı inanılmaz işe yarıyor; çok beğendim! 



artıları : çok çok geniş - fiyat uygun- dayanıklı - kolay takıp çıkıyor - büyük değil- hızlı netleme

eksileri : düşük ışık - distortion 

kullanım alanları: manzara - mimari - içmekan (hala tereddütlüyüm açıkçası mimari ve içmekan yazsam mı diye bu kadar olumsuz görünen bir yazı yazdıktan sonra :) kullanılır ama dikkatli!)


SONUÇ : mimari ve sokak fotolarında canınızı sıkacaktır biraz. açıyı 10 da değil de biraz daha daraltırsanız problem en aza iner; düşük ışıkta da dikkat etmek gerekli! fakat bence
 bu objektif manzara çekmek için yaratılmış. eğer  
manzara çekecekseniz ALIN! eğer bütçeniz buysa 
 ALIN! bakın bunlar bence çok önemli! çünkü bence
verdiğiniz paraya değecek bir lens!

ne kadar ekmek o kadar köfte değil mi ama... ;) 


benim şahsi görüşüm Tokina 11-16 f2.8 

bundan başarılı! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder