27 Şubat 2011 Pazar

tokina 11-16mm f2.8 at-x pro dx inceleme fikirler



UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler







Geniş açı lens benim kişisel zevkim. Bir dolu nesneyi bir kareye sığrdırmak bence görsel anlamda çok güzel.  Fakat tabii geniş açı kullanmak, her zaman  insanın hayal gücündeki gibi bir sonuç  vermiyor.  Sıkça kullandığım bir laf var benim; ne istediğini bilmek! Geniş açıda oldukça önemli.
Tokina 11-16mm f2.8 imi müthiş bir güvenle aldım nikon fotoğraf makinelerimde kullandım. Test sonuçları, hakkında yapılan görüşler vs inanılmaz. O yüzden de hiç tereddüt etmedim.  Nikon’un muadil lensi bütçeyi de zorladığı için fazla bir alternatif yok açıkçası. Öte yandan sigma 10-20mm f4-5.6 da alternatifler arasındaydı. Fiyatı da daha uygun. Fakat f değeri yüzünden fedakarlık yaptım açıkçası ve tokinayı aldım.
                           tokina11-16 lens, kutusu ve d90 üzerine iliştirilmesi bu videoda


Ben ne çekmeyi seviyorum; manzara, yapılar, meydanlar ve içmekan… (bunu seyahatte lens seçimi konulu yazımda biraz yazmıştım) bunu belirtmemin sebebi f değerinin benim ne kadar işime yaradığı. (elbette ki sadece f değerine bakılıp alınmaz ama yorumlar neredeyse iki lensin sigma ve tokina kafa kafaya olduğunu söylüyor yani bunu almasam sigma alırdım) açıkçası içmekan hariç verdiğim farkın bir anlamı olmadı. (her yer tripoda veya monopoda izin vermiyor, elde çekim kolaylığı önemli) ama düşük ışık performansından da patlamalar beklememeniz önemle duyurulur! (benim fotolardan gördüğüm bu) Çünkü gün ışığında zaten bir sıkıntı yok.  Gece çekimlerimi hep tripod da yapıyorum. Yani sonuç olarak f değeri için bence alınmaz!
Öte yandan şahsi kanaatim keskin bir lens değil. Tüm geniş açılarda bu sorun zaten var biliyorum. Chromatic aberration oldukça dikkat çekiyor normal fotolarda. Bendeniz nefret ediyorum keskin olmayan fotolardan J Velhasıl kelam tokinayla fotolarımı photoshop kullanıp işlemeden ortaya çıkardığımı hakikaten bilmiyorum.

Artıları: sağlam yapılı ve dayanıklı - Kolay değişebilir – hızlı netleme
Eksileri: büyük ve ağır!
Kullandığım alanlar : manzara – mimari – içmekan – düşük ışık – gece fotoğrafları



Sonuç: ne istediğini bilenler zaten biliyor; onlara hayırlı olsun. Fakat kararsız kalanlar ve özellikle daha evvel geniş açı kullanmamışlar için ; Almadan önce iki kere DÜŞÜNÜN! Hangi ortamda ne çekeceksiniz bir tartın; az miktar değil! Henüz sigma 10-20mm kullanmadım belki peşin hüküm biraz yanlış olacak fakat fazladan vereceğiniz para gördüğüm fotolar kadarıyla ve yukarıda belirttiğim nedenlerle değmez! fakat yanlış anlaşılmakta istemem; objektif kulvarında ön safta tokina, kötülemek için bu yazıyı yazmıyorum. sadece benim beklentim fazlaydı ve sonuçta sigma'yı alıp memnun kalmazsam yine tokina'ma döneceğim! Ben geniş açıyı hala çok seviyorum bu sebepten sigma 10-20mm alıp deneyeceğim.  O görüşlerimi de burada paylaşacağım ileride.
Sıcak pazarlar ; son iki gündür İstanbul buz gibi ya küçük bir iyi dilek demeti … J
GÜNCEL

sigma 10-20mm incelemem:


YA DA SONUCU DİREK İSTERSENİZ TOKİNA 11-16 DAHA BAŞARILI ! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder