10 Şubat 2011 Perşembe

Nikon 50mm f/1.8D nikkor kişisel yorumlarım incelemem



UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler.





Her okuduğum forum ve bu işi bilenler "al al al, olmazsa olmaz, reşat altınıdır" dediler. peki dedim. analog fotoğraf makinesinden de tecrübem var hakikaten hem açısı hem görüntü kalitesi yüksek bir objektif. fakat alırken bir şeyi hesabedemedim; ben apsc kullanıyorum. nikon d90 d5000 d300s! peh :)


Buyrun kutusunu açalım beraber; 

Ama büyük sözü dinlerim hem de eski makinem aklıma geldi. başladım kullanmaya. ışık hassasiyeti güzel; fotoğraflar kalite, renk, bokeh olarak muazzam. Ancak bir sorun var; kompozisyonu sığdıramıyorum! portre için biraz dar, uzaklaşmam gerekiyor, obje çekeyim diyorum belli ebatın altındakileri bir türlü kafamdaki kadraja uyduramıyorum!



SONUÇ: fullframe makinede açı bence şahane. bu nedenle de 35mm nikkorum (52.5mm ye denk geliyor sanırım) yarın elimde olacak!

fakat 50 mm yi almadan önce iyi düşünün. çünkü baktım, objektifi kullanırken işin içinden çıkamıyorum fikir almak için arkadaşlarıma sordum;
ne çekiyorsunuz 50mm ile diye genel cevap şu idi; "valla aldım da pek kullanmadım duruyor"
Eğer emin değilseniz bence almayın, tavsiye etmiyorum yok eğer benim gibi dik kafalı iseniz ve denemeden bilemem
diyorsanız alın çünkü fiyatı uygun.



iyi günler :) 

21 TEMMUZ EKLEME:  
Yeniden aldım 50mm f1.8d yi ve videosunu ekledim. Halen emin değilim, iyi mi yaptım ama amacım portre çekecek düzgün bir objektif olsun diye. dx kamerada 75mm e eşit geliyor ki portre için iyi bir eşik, fiyatı da uygundu aldım. Fazla portre çekmem ama benim için 85mm in yerini şimdilik doldurur gibi geliyor. Bu durumda şunu diyor gibiyim; dx kameralarda nikon 85mm f1.8e o kadar para vereceğinize 50mm f1.8 le yakın performans alabilirsiniz! ama hepsinin yeri de ayrı ! ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder