21 Şubat 2011 Pazartesi

Seyahate Giderken Objektif - lens Seçimi tavsiyelerim ve fikirlerim.

Fotoğraf çekmenin bence güzel olduğu zaman seyahat. Özellikle ilk kez gördüğünüz bu yerleri fotoğraflamak, onları zamana şahit tutmak harika! Ama tabiî ki hep aynı problemi yaşıyorum; yanıma hangi objektifleri mi almalıyım? Bugüne kadar yaptığım seyahatlerde istisnasız alabildiğim kadar ekipmanı aldım yanıma. Asla yüksünmesem de kaçınılmaz zorlukları olmuyor değil. Profesyonelce fotoğraf çekmeye gitmediğim için tam olarak da bilmiyorum neyi çekceğimi ama bu yazının amacı da tecrübelerim sonunda gezilerde yanıma almam gereken ekipman!
3 çanta sırtçantamın içine :)
En son Paris”e giderken 70-200mm, 105mm makro, 50mm, 18-200mm ve 11-16 aldım. 2 tane de nikoncuklarım! Tabiî ki tripodum, hd video kameram tetik yedek kartlar piller temizleme seti vs..  fotoğraf makinelerinin kendi çantaları, lenleri de bir büyükçe çantaya koydum etti 3! O üç çantayı da bir büyük sırtçantasına!  (yanda da fotoğrafı var :)
HAVALAANI ZORLUKLARI
Normal olarak güvenlik gereği minimum bir kez bakılıyor. Kameraları çıkartıp göstermek zorunlu. İlla ki bakacaklar. Fakat bazıları lensleri ve bilgisayarı da çıkartmamı istiyorlar. Öte yandan saat ayakkabı kemer de var. Biraz zor oluyor. Hepsini de ortaya yayınca bir dönem işgal ediyorsunuz her yeri, insanların garip bakışları kaçınılmaz! J ama kesin söyleyebilirim tüm görevliler itinalı ve saygılı davranıyorlar.
Otele geliyorum. Hazırım. Fakat hangi lensi kullanmalı? Her yer yeni makrodan manzaraya o kadar çok kare var ki sizi bekleyen! Al sana sıkıntı! Zamanında bir karar almıştım; çıkarken sokağa kameralar artı bir lens alacağım! Şimdi yeni bir yerde ilk kez sokağa çıktığımda yanıma aldığım ekipman;
1 kamera  1 + 11-16 wide yada ( 17-55mm)
2 kamera 2 + 18-200mm
3 çantamda 105mm makro (bugün biliyorum ki benim için gereksiz ve makro lüks biraz. Eğer sadece makro çekim için gitmediyseniz bence yanınıza almanıza gerek yok! Ufak tefek malzemeleri bavulunuza atıp eve getirin, evde çekersiniz. 
70-200mm le Brugge’de 8 saat gezdim, amsterdam’da 50mm le dolaştım, 70-300mm yanımda Pariste dolaştım. (biliyorum çılgınca ne alakası var 70-300 ama denemeden bence bilemezsiniz!)
En temel ihtiyaç;
Kamera + 18-200mm
Bence seyahat bu ikiliyle olur! Belki 17-55 ile zorlayabilirsiniz, tarzınıza kalmış. Daha düşük f değeri ama 18mm de bence fazla farkı yok. 200mm zum önemli! Bu yönden, bu ikili sadece seyahat amaçlı gidenlere bence yetebilir bile!
Kamera 2 + 11-16mm (ya da 17-55) geniş açı!
Geniş açı şart! Çok deriniyle uğraşmayana belki 18mm yeter. Ama her yer meydan, yapı, manzara. İşte bu yüzden lazım geniş açı! Hatta bir adım daha ileri gideyim çoğu günler sadece 11-16mm Tokinay’la hiçbir şey kaçırmadan gezdiğimi biliyorum.
babalar bir arada ! tokina 11-16mm ve 18-200 nikon

Benim vardığım SONUÇ:
1 Mümkünse iki kamera alın. ( 1 de yeter ne yaptığınızı biliyorsanız. Ama hem tedbir açısından hem de güzel bir kare kaçırmamak hemen çıkarıp çekmek için yedek kamera üzerinde lensiyle lazım)
2 Seyahatte 2 tür çekim oluyor;
Manzara : 11-16mm geniş açı (ben kendi ekipmanımı yazdığım için hep 11-16 diyorum geniş açı)
İnsanlar – nesneler:  18-200mm (tek başına bir ordu niteliğinde  J
3 her zaman yanımda taşımak üzere Kodak Sporty bıdık HD video kameram!
4 tabii ki şarj aletleri, piller vs…
İyi yolculuklar J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder