11 Şubat 2011 Cuma

nikon 18-200mm VR lens objektif inceleme fikirler Nikkor

UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler!

Bu objektifi uzun zamandır kullanıyorum. Alırken her daim makinemin üzerinde duracak bir lens amaçlıyordum.  Açıkçası üç objektif arasında kalmıştım; 18-105mm – 18-135 – 18-200! 18-135i eledim. Çünkü ne VR si vardı ne de onu kompanse edebilecek düşüklükte f değeri.  Zum menzilinin cazibesine kapılarak, maddi anlamda dişimi sıktım o vakitler (ki en zor kısmı bu idi J ) ve 18-105 in örnek fotolarda daha keskin olmasına aldırmadan bunu aldım! İYİKİ DE ALMIŞIM!


dilerseniz altta çektiğim video var bir göz atın basitçe lensi ve d5000 üzerinde nasıl durduğunu gösterdim;



Açık ve iddialı yazıyorum; bu lens bence fotoğrafla uğraşan bir kişinin temel taşıdır! Olmazsa olmaz! Fotolar inanılmaz kalitede. Özellikle geniş açısı akıllara durgunluk verici derecede başarılı.  Işığın yeterli olduğu uzun menzillerde 200mm çok başarılı. Çok dayanıklı lens; benimle Likya yolunun bir kısmını yürüdü ve hiçbir sıkıntısı yok. Öte yandan ken rockwell sanırım 2 metreden atmış sadece filtresi kırılmış J gerçek bu! Tabii ben kıyıp da yapamam öyle bir şey ! aynı zamanda odaklanması (focus) hızlı ve sessiz!    
Kullandığım alanlar: özelikle seyahatte yanınıza ALIN! Takgez lensi! manzara çekimleri; vahşi hayat çekilebilinir. Spor çekimlerinde hiç kullanmadım. Candid çekimlerde İNANILMAZ  başarılı!  

Artıları kısaca; her şey bir arada ! hızlı odaklanma, sessiz, çok dayanıklı, çok kolay değiştirebilirsiniz lensi,
Eksileri : büyükçe özellikle benim gibi parasoleysiz kullanmayanlardansanız kallavi oluyor; herkes suratınıza bir bakıyor. Biraz ağır. 135mm de sanırım hafif kararma yapıyor. Düşük ışıkta zayıf.
Kronik problemi ise videoda da görüleceği üzere zum lastiği kalkıyor. Bunu soruşturdum lens sahibi bir sürü insan aynı sıkıntıyı yaşıyor. Çekime engel olmayan bir problem ama tabii titizseniz can sıkıyor! Bir de zum kamerayla gezerken kendi kendine açılabiliyor keyfine göre. Yürüyorsunuz makineyle bir bakmışsınız zum açılmış. (VRII de bu problemi zoom lock kilidi yaparak çözmüşler sanırım. Zaten VRII nin bildiğim farklı yan tutulduğunda da lens VR işliyor normal çekimde de bir de zum kilidi. İnanın bence fiyat farkına değmez)
 Filtresi 72mm parasoleyi HB-35!
SONUÇ : ALIN ALIN ALIN!
O kadar çok şey yapıyor ki bu lens düşünüyorsanız aldığınızda asla pişman olmazsınız!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder