22 Nisan 2011 Cuma

NiKON "weather seal" hava su geçirmezlik HAKKINDA d300 d300s okuduklarım

NOT : KENDİM DENEMEDİM! SADECE OKUDUKLARIMINDAN ÇIKARDIKLARIMI YAZIYORUM! SİZ DE DENEMEYİN!




        



Yeni bir cihaz aldığımda ilk yaptığım kullanma klavuzunu detaylı okumak ve netten hakkında bulabildiğim kadar bilgi toplamaktır.çünkü sahip olduğum aygıtın sınırlarını bilmek isterim. alışkanlık! d300s te de "weather seal" diye bir iddia var nette dolaşan. 

nikon sitesinde weather seal diye bir kavram var ama arama yaptım site içinde ve sadece d7000 ve nikkor 85mm f1.4 G lens te kelimenin geçtiğini gördüm  

Türkçe"de "hava geçirmez" denebilir. insanın ilk aklına gelen nasıl yani su geçirmiyor mu? oluyor. zaten d300s magnezyum yapılı sağlam; Nikon"un resmi sitesine göre geliştirilmiş toz ve rutubet önleyici sistemi var. tabii ki bu insanı heyecanlandırıyor; dedim ya kamerayı zorlamak aynı zamanda senin de onunla neler yapabileceğini bilmek demek!
ancak bu nette dolaşan weather seal hadisesi lafın gözüktüğü kadar ciddi bir durum değil sanırım! son 3 gündür özelliklekonuyu bir dolu forumdan bir dolu farlı yorumdan araştırıyorum.
 

herkes bir şeyler söylemiş. fakat bunlar tutarsız birbiriyle. kimisi "iki damla su sıçradı içine kaçtı. fön makinesiyle kuruttum" derken kimisi "duş gibi yağan yağmurda hiç bir koruma olmadan çekim yaptım cihazda problem yok" diyor. hatta youtube da d300s e duş yaptıran bir arkadaş bile var :) (hoş ben hayatta kıyamam ya!)

Genel Görüş; su geçirmiyor AMA istisnalar var. (yalnız waterproof  DEĞİL yani denize girmeyin derim :) fakat okuduklarımın ortak noktası şu; su girmiş dahi olsa kimsenin d300s i bozulmamış! fotoğraf makinesinin zayıf yerleri pil ve hafıza kartı hazneleri normal olarak! Bir arkadaşın yazısı ilginçti; d200 kamerası elinden kayıp nehre düşmüş bir zaman sonra kurumuş ve adam hala kullanıyormuş!



 

bir de weather seal lensler"den konuşuluyor. fakat Nikon"un sitesinde arama yaptığımda yukarıda da yazdığım gibi sadece AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G için yazıyordu. (O da arama sonucunda weather-seals yazıyordu ilgili sayfada görmedim.) bir kaç kişinin yorumunda okudum; kameraya takma yerinin etrafında plastik halka olan (nikon 18-200mm gibi) olan objektifler için weather seal deniyormuş.Aklıma yatıyor gibi AMA TEKRAR EDİYORUM NET DEĞİL! DENEMEYİN!

tak bunu başın ağrımasın :)
 

SONUÇ: her kulvardan DSLR ile ufak tefek yağmurda foto çektim. sorun hiç yaşamadım! Fakat D300s de olsa benim okuduklarımda çıkardığım sonuç; CİHAZI RİSKE ATMAYIN! çünkü kimse su geçirmez demiyor! insan her ne kadar weather seal lafını duyunca heyecanlansa da; "ulan şelalenin altına girer bir güzel resimler çekerim" dese de kendi kendine :)  en sağlıklısı bir yağmur kılıfı, benim gibi çöp poşeti de taşıyabilirsiniz! ama eğer "başka çarem yok bu kareyi bu sağanak yağmurda ve yağmura rağmen çekmeliyim" diyorsanız Nikon geliştirilmiş dust ve nem teknolojisi var diyor! :)

 
BEN DENEMEDİM KARAR SİZİN! 


NOT : eksik veya yanlış bilgi varsa lütfen bana yazın arkadaşlar; tamamlayalım.

ÖTE YANDAN DENEYEN DOSTLAR; SONUÇLAR HAKKINDA BİZİ DE BİLGİLENDİRİN LÜTFEN:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder