23 Nisan 2011 Cumartesi

Active D-Lighting Nedir? nikon DSLR foto kameraları

      Genelde fotoğraf çekerken dijital makyajdan uzak dumaya çalışıyorum. Elbetteki bir dolu program kullanıyorum fakat ilk tercihim resmin orjinal kameradan çıkan halini kullanmak. o yüzden de bir dolu DSLR kullanmama rağmen, cihazın içindeki foto düzeltme programlarını bilmem.

      Sağda solda bakınırken Active D-lighting de neydi bir bakayım dedim. Benim Nikon"da kapalı duru; OFF! Active D-lighting çok ışıkta ve gölgede kalan detayları, doğal bir kontrast vererek ortaya çıkartır. en güzeli ise bence aşağıdaki örnek fotolarla konuşmak! (çünkü teknik olarak anlatacak kadar bilgim yok benimki iyi niyetli bir çaba!)


yalnız sürekli açık kaldığı zaman kameranın performansını düşürüyor ve karanlık (gölge) fotolarda noise arttırabiliyor. DİKKAT!


SONUÇ : benim kullanma tarzım şu; active d-lighting genelde kapalı! ancak geniş açı objektif kullanırken hakikaten gökyüzü detayları patlıyor. bir sürü hamle yapmak zorunda kalıyor insan aslında gördüğünü yansıtabilmek için. bu nedenle manzara çekimlerinde ya da kontrastın çok olduğu fotolarda bence kullanılabilinir.

karar sizin..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder