23 Mart 2011 Çarşamba

sigma 105mm makro 105mm F2.8 EX DG Macro lens objektif inceleme




UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler









Detayları çekmeyi seviyorum. Makro! J ama hangi makro? Bu soru makro lens alırken çok önemli. Kameram DX ve çok para veremeyeceğim dedim kendime. Çünkü her şeyden öte yakın çekim fazla yapmıyorum.  Seçenekler; 60mm (objeye o kadar yaklaşmak biraz zor açıkçası; bildiğim kadar kitap vs çoğaltırken kullanılıyor bu lens) 150mm yi ise detay çekerken elde titretmeden kullanabileceğimi sanmıyorum. İşin gerçeği! Bana üç alternatif kaldı;
105mm nikon f2.8 VR (malum ciddi bir rakam)
90mm tamron ( tamronda çok başarılı deniyor ama bulması zor biraz )
105mm sigma f2.8
Peşinen : ALIN!
105mm sigma + d90 a iliştirilmesi ve fokus sesi

Sigmanın örnek fotolarına baktım baya da hoşuma gitti. Renkler ve keskinlik üst düzeydeydi. Kullandıkça da zaten ne kadar haklı olduğumu bir kez daha gördüm. 
Almadan evvel VR olmaması (titreşim önleyici) beni baya da korkuttu. Makro çekim sonuçta; titrediği anda bir kıymeti kalmaz fotonun. F2.8 olmasına güvendim ve yanılmamışım.eğer çok ufak noktalara odaklanmıyorsanız sorun yok; hatta yeterli ışıkta tripoda bile gerek yok! Titreme yok!
sigma 105mm ile 3 problemim var!
1-      Ön elemanı fokus yaparken hareket ediyor; nefret ediyorum bundan! J
2-      Vidalı parasoleyi; hızlıca çekip takamıyorum. Hoş ne yalan söyleyim fazla da kullanmıyorum parasoleyi zaten yapısı gereği doğal parasoley gibi!
3-      Unutmadan d3000 d5000 ile otofokusu yok!

Kullanım alanlar; makro yakın çekim – portre – belki candid fotolar
Artıları : keskin – dayanıklı sağlam – bokeh – hızlı fokus - iliştirmesi kolay
Eksileri : hareket eden ön eleman L parasoleyi – vr yok L

SONUÇ : eğer nikon 105 mm alamıyorsanız ya da makro denemek istiyorum diyorsanız; hiç duraksamadan ALIN! Tüm isteklerinize cevap verecek!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder