28 Kasım 2011 Pazartesi

Nikon 17-55mm f2.8G ED-IF AF-S DX İnceleme Analiz

UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler.



Daha evvel kit lensimiz 18-55mm’yi dilimin döndüğünce paylaşmıştım. Açıkçası pek de hazzetmediğim bir objektifti. Nikon 17-55mm menzil olarak hemen hemen aynısı olsa da aslında kalite olarak benim kitabımda DX format kullanıcısı olarak 24-70mm f2.8 e eşit. (bunu affınıza sığınarak neredeyse diye söylüyorum sanıyorum aslen 28-80mm yani nikon 28-70mm i hatırlatıyor) Çok sağlam yapılı, oldukça sert bir zum halkası var ki ben bunu çok sevdim 24 e alırsanız orada kalır asla oynamaz belli, parasoleyle biraz büyükçe duruyor, unutmadan birazcık da ağır!

Buyrun videosu altta






Alma sebeplerim ise her daim kamerada duracak bir menzil olması, modelle çalışma, çizgilerine güvenebileceğim bir geniş açı ve tak-gez lensi olduğunu düşünmem.



Bu yazıyı ikiye bölmek bence en hayırlısı; geniş açı olarak ve orta menzil olarak.

Geniş açı olarak bu objektif çok başarılı değil. Bozulma(distortion)  kendini hissettiriyor. Renk sapması (chromatic aberration) da var! Ama lightroom ya da photoshop kullanarak kolayca halledilebiliniyor. Kabul edilebilinir dereceler.  Maalesef  geniş açı da bu sorunlar olmazsa olmaz! Ancak renk karakteri, keskinlik üst düzeyde. Gün batımında yalandan birkaç fotoğraf çektim hakikaten hayran kaldım!

24mm den sonrası ise ikinci bölüme giriyor. Bozulma neredeyse yok, renk sapması göze batmıyor. Keskinlik vs konuşmama gerek bile yok sanırım. Üst düzey görüntü!

Henüz 17-55mm ile derin muhabbete giremedim açıkçası ama örnek fotolar için alttaki linkime bakabilirsiniz; (hoş belki siz gördüğünüzde fotolar artacaktır)

Artıları : çok dayanıklı – tank gibi – hızlı netleme – dayanıklı – keskin
Eksileri : PAHALI – AĞIR - 17mm de daha az bozulma beklerdim
Kullanım alanları : genel amaçlı, tak-gez – portre – manzara – düşük ışık


SONUÇ: bana yüzyüze sorsanız “ya kardeş ben bu lensi
 alacağım ne dersin?” size derim ki “neden alacaksın?” siz de bana kullanım alanları adı altında yazdıklarımdan herhangi biri nedeni verirseniz “tamam, düşünme koş ve al bir tane” derim. Mamafih eğer sadece manzara derseniz, o zaman almayın derim! Her zaman geniş açıda dediğim bir şey var ya “ne yaptığını bilmek” burada da geçerli. Objektif çok harika, güzel kaliteli arkadaş eş dost fotoları arada manzara çekeceğim, model bulursam da çekerim, neden olmasın diyorsanız başka şansınız pek yok. Pahalı olduğu için bu kadar detaylı yazıyorum. Ama para verilmeden de optik kalite olmuyor. Profesyonel seviye bir objektif, kiloca ağır ama bir de severseniz, asla bırakamazsınız ;)   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder