11 Ocak 2012 Çarşamba

Sibirya Ekspresi Transsiberian 2008 Fikirler

Baya zamandır aklımda olan bir fikir Sibirya ekspresi ile Moskova’ya gitmek. Geçenlerde markette ucuz dvd lerin önünden geçerken gördüm filmi hemen aldım! Biraz da sitem ettim kendime nasıl kaçırırım bu filmi bugüne kadar diye!

Hemen yazalım; İZLEYİN


KONUSU:  Çin’den Moskova’ya gitmek üzere Sibirya Ekspresine binen Amerikalı çift Roy ve Jessie, yolculuk esnasında Carlos ve Abbie ile tanışır ve olaylar gelişir.

kısa kısa…

Film 2 saate yakın sürüyor ve türü macera-belgesel! Film içinde sizi sürükleyen, gizemli bir konu var. Ancak bence esas olun Sibirya ekspresindeki havayı solutması. Belgesel nitelikte veriyor. Tabii ki isterseniz gizemine kaptırırsınız kendinizi. Yani size iki seçenek sunuyor; belgesel boyutu ya da gizemi çözme boyutu! Bu gizem de nedense Rusya ile ilgili filmlere pek yakışıyor. Onca yıl kapalı kaldılar ya hayal gücümüz hala aç sanırım ve uydurup inanmakta pek istekliyiz ;)

 Yönetmen Brad Anderson; Makinist filminin yönetmeni. İnce bir ipte oynuyor. Kendini zorlamayı seviyor. Yalnız Makinist filminde Dostyevski anlatımından fazlaca etkilenmişti bu filmde çok daha özgün.
Oyuncuların fazla ahım şahım olduğunu düşünmüyorum. Sadece Roy u oynayan Woody Harrelson’u etkileyici buldum. Bir de belgesel tadında dedim ya film, son yıllarda spontane çekilmiş o kadar belgesel izledim ki, bazen onlardan biri gibi bir tad verdi. Yani klasik koşullanmalarımın kurbanı olmuş olabilirim. Ancak oyunculardan Roy hariç kimse de öne çıkıp bana dur dememiş.

Birkaç yerde gördüm, Hitchcock karşılaştırmaları yapılmış. Sadece ortada bir gizem var diye mi bilemiyorum. Ama hitchcock filmlerinde bu kadar görsellik yok. Hani dedim ya belgesel tadında diye o anlamda. Film bazen istasyonların hangisinde inip etrafa bakmak gerek olduğuna kadar anlatıyor. Bir de burada karakterler sorunlara bulaşsa da çözmeye çalışmıyorlar aslında. Beladan kurtulup gitmek istiyorlar…

Film sonlara doğru hızını kaybediyor. Gizem hızlıca çözülüyor. Oldu bittiye geliyor yine! Bu tip çözümleri hiiiiiç sevmiyorum! İstiyorsun ki sorunu çözen de yalancı olsun o başka bir şey uydursun, kime güveneceksin şaşır! Tam bitti derken yeni bir şey başlasın J galiba hitchcock’tan bu noktada da ayrılıyor.

Unutmadan sonlara doğru trende Roy ile Jessi nin yürüdüğü bir sahne var! İNANILMAZ BÜYÜLEDİ BENİ! Bir de kar da Sibirya Ekspresinin gidişi! O manzaralar da çok başarılı.


SONUÇ: Gizem dolu kültürlerarası bir yolculuğa çıkmak istiyorsanız KAÇMAZ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder