17 Ocak 2011 Pazartesi

amsterdam gezi mi tatil mi? ben orada ne yaptım? hollandalı

Herkes sever orayı herkes bir göreyim ister. Bir görmelisiniz o zaman!
Güneşli bir kış günüydü belçikadan hareketimiz. Antwerpi geçtik gps yol gösteriyor. Hollanda’ya giden otobana çıktık. Den haag vs tabelaları göründü. Sonra 2 saati aşkın bir sürenin ardından yel değirmenleri çıktı. 40 dakika kadar sonra da schiphol havalimanı tabelaları.
Alman konsolosluğunun önüne parkettik arabayı. Beş dakika yürüdük ve van gogh müzesi. MUAZZAM! Anlatılamaz. Amsterdam  demek Van Gogh müzesi demek. GÖRMEDEN GELİNMEZ. 14 € verdim sanırım girişe. Harika!
Tabii günü birlik gitmenin en büyük sıkıntısı oradan oraya koşturmaca. 4 saatte çıktım müzeden fakat inanın son 2 katı gezmedim diyebilirm. L üzücü benim için 


Başladık yürümeye; dam meydanı, marktplein kanal evler. 20 dakika mesafede zaten müze yürüyerek. Önce bulldog kafeye gittim. Önüne yine bir buz pisti; kuzey kültürü! Yürümeye devam… blokları aştıkça yeni bir kanal geliyor karşıma; hava da soğuk donmuş nehir!  Redlight district; sexshoplar, kafeler, sex sinemaları ve tabiî ki  kızlar, arkası küçük odalar olan camekanlarda müşteri bekliyor; sordum ne kadar diye; 150€ dediler. Acaba dedim bana mı bu fiyat sonra şansa biri sorarken duydum ona da başka bir kız 150€ dedi.  
Uzun zaman kalmadım ama Amsterdam da! Bence kayıp. Birkaç gün kalsaydım sokaklarında kaybolma şansım olur güzelliklerini daha net görürdüm. Heineken fabrikasını gezemedim mesela ya da diğer başka güzellikleri.. Bir daha ki sefere.




Şahsi görüşüm; ne aradığını bilenlerin yeri Amsterdam! Bir kez gidilir 3 gün kalınır. Çok da keyif alınır. Özellikle yaz olmasına dikkat edilir. (Soğukta gezmek de zor) sokaklarda esrar içilmesi, coffeeshoplarda esrar ve türevleri satılması bana hitap etmediğinden müze tadında baktım etrafa.
Daha fazla sorusu olan yazabilir. Resimler sayfada videolar youtube da! J
Mutlu günler J


BULLDOG! sevenlerine hediyem ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder