19 Ocak 2011 Çarşamba

paris gezisi. louvre müzesi mi eyfel kulesi mi? bir güzel gezi notları! paris resimleri!

eyfel kulesi
Çok şiirsel yazmayacağım.. düz olacağım; GİDİN! Paris”i anlatacak bir şey olabilir mi? Saat 15”te girdik şehre; inanılmaz trafik.. birkaç olumsuzluk var belki de onlarla başlasam daha yararlı olur;
Trafik: arabayla asla gitmeyin. ASLA! Fena trafik ayrı bir mesele, park yeri fiyatları apayrı bir olay. O kadar pahalı ki gecelik otoparklar; parislilier çareyi sokak kenarında parkta bulmuşlar polis cezası pahasına! Düşünün günlük ceza otopark fiyatından ucuz! (11€ ceza sokak parkına) metro her yere gidiyor korkmayın :) klasik müzik dinlemek de bedava!
İşportacılara dikkat; heryerde Afrikalı ve Arap kökenli işportacılar var. Fazla sırnaşmıyorlar ama soruyorlar, insanı sıkıyor bu durum. Bir de inanılması güç ama sokaklarda sigara satanlar mı, bul karayı-al parayı oynatanlar mı dersiniz? Hepsini gördüm. Bu ilk başta insana güven vermiyor ama Paris çok güvenli bir şehir! Rahat olun yani.
Biraz Fransızca lazım: İngilizce biliyorum demeyin! Biraz Fransızca kesin lazım. Herkes sevecen ama pek İngilizce konuşmayı sevmiyorlar. Anlayıp da Fransızca cevap vermeleri ayrı bir sempatik J yalnız en kötü iyi akşamlar teşekkür ederim vs  demeyi kesin öğrenin.. insanlar hep iyi dileklerde bulunuyorlar. Karşılık vermezseniz kendinizi kötü hissediyorsunuz!
PAHALI: pahalı.. pahalı.. pahalı.. 4 kahve 20€ normal fincanda! Fazla söze gerek yok!

paris şehri
Bunları göğüslerseniz tamam! Başka sorun yok J evimizi bulduk. Barbes durağı! Sacre-coeur a 7 dakika yürüyüş mesafesi..  aynı taksimdeki evler.. bana biraz dar gelmesine rağmen Paris burası! Alışmak lazım!
Paris bir rüya; herkesin kendi Paris”i vardır! Artık buna eminim. Şunu gör bunu gör denmez! Ayıp olur. Ama kabaca bir yazacağım..

Notre dame: benim paris’im burada başlar. Gitmeden mutlaka birkaç Fransız romanı okuyun! Özellikle sefilleri okuyun ve Notre dame’ın kamburunu! LAZIM! Kaç günümün kaç saati orada geçti bilmiyorum. Cite durağı sanırsam J orası bir rüya!

Eiffel kulesi: romantik rüyaların 3 boyutlu hali! Şaşırıyor insan filmlerin gerçekliğine!
Louvre Müzesi : gider gitmez biletinizi alın bir günde asla bitmez. Pavyonları günlere bölün her gün bir saat geçirin derim. 3 günde biter belki. Donatello, Giotto ve da vinci!

sacre coeur

Sacre-Coeur: benim gibi Fransızca bilmeyenler; gezinizin sonunda hala telaffuz edemeyecek olmanız çok üzücü! Ve tabii oradan 2 dakika mesafede montmarte.. bir kadeh şarap içmeyi unutmayın!


notre-dame

louvre müzesi

parisli bir beyefendi
Mezarlıklar.. gare du nord.. meydanlar.. moulin rouge! Var da var!
Ama elbette ki Paris yukarıdakileri görmek asla değil. Gidip görmeden oraları geldim deseniz şaşırmam. Sadece bir sokakta 10 gün geçirdim tüm gün oturdum o havayı soludum deseniz inanın şaşırmam! Orası Paris.. gidin kendi Paris’inizi bulun!
UNUTMADAN PARİSLİLER her zaman çok çok şık giyiniyorlar! demedi demeyin! ;) basit bir kot pantolonla sadece ben turistim diye bas bas bağırırsınız!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder