19 Ocak 2011 Çarşamba

yeni yılda paris ; bir rüya mı? işte gerçekler . . .

masalsı bir başlık! yeni yılı paris"te karşılamak. yeni yılda pariste olmak! her zaman son söyleneni ilk söyleyen bir patavatsız olduğumdan doğrudan yazıyorum; kesinlikle bana göre değil!

sen zaten huysuzun tekisin diyenler var mı bilmiyorum. ama neden değil.. 3 gün evvelden geldim paris"e. yeni yılda pariste olacağım ya.. heyecanlıyım. fakat yılın son günü de dahil hiçbir yerde hoşgeldin 2011 yazmaz mı? samimi söylüyorum en ufak bir belirti yok Paris"te yeni yılın geleceğine dair. 31 aralık şanzelizedeyim. bir mağaza da ilan yok ! inanın abartmıyorum.

tüm gün gezdim yoruldum. dedim ki gece yeni yıla Eyfel Kulesinde girerim.. düşünün bendeki heyecanı. gece 11 de hazırdım! 1 saat sonra yeni yıl! evden çıktım. metro yakın ya.. aa baktım ki metroya biletsiz giriliyor. bedava! işte Paris belediyesinin muhteşem jesti! süper dedim. ama tüm güzellik buraya kadardı. metroyu beklerken etraf olağandışı kalabalıktı. çok mutluyum tabii hep beraber birazdan yeni yıla gireceğiz diyorum kendi kendime.. sarılacağız mutlu olacağız! birbirimizi tebrik edeceğiz! pehhh.. çok mu safım ?

metro geldi.. aman yarabbi.. binemedim.. balık istifi! o anda kafamda bir ampul yandı.. "lan dedim bizim istanbul mu.. taksim meydanı mı?" ama tabii pariste evde girmek de erkekliğe yakışmaz. bir sonrakini bekledim. diğer metro nispeten! daha boş.. attım kendimi.. bir sonraki durağa geldiğimizde farkettim ki cama yapışmışım.. cebimde 50€ ve küçük kameram var.. aman da diyorum bir yandan kendime.. fakat ne mümkün! Allah"tan cebimi yoklayan olmadı. olsaydı da kimin eli zaten kimin cebinde!

paris metrosu yeni yıla 30 dakika kala!

izlediniz mi? şimdi bu ortamda tabii klostrofobi geldi bana bir anda! hafifte bir dalgalanma oldu o anda kalabalıkta. silkinmek istedim; mümkün değil.. her yanım insan dolu! hemen çıkayım istiyorum yerin dibinden! öleceğim sandım. soğukkanlılığımı koruyorum. sağda solda tekme tokat kavga eden kız ve erkekler var; muhtemelen bir cinsel taciz! binlercesini gördüm zaten! çünkü istemeden bile dokunabilirsiniz. alkolün de etkisini hesap edince! normal bunlar. esrar kokuları yükseliyor; şaka yapmak amaçlı eğlenen dostlar var bir de lince davetiye çıkaranlar; gülerek birbirlerini itiyorlar.. en fazla üzüldüğüm bebekleriyle gelen turistler oldu benim gibi.. gerçekten zor anlar yaşadılar!

pariste yeni yıl bu videoda!
pariste yeni yıl!
çok şükür çıktım metrodan itiş kakış.. her yer insan seli! çıkar çıkmaz yürüyen merdivenin yanına sindim.. linçten korkuyorum. bu benim fobim! bir de baktım amerikalı turistler aynı benim gibi afallamışlar. hepimiz sinmişiz.. bekliyorum yeni yıl olsa da gitsek! :) işte videoda görüyorsunuz! kımıldamak mümkün mü? saat geçiyor.. aynen devam ne bir müzik yayını ne bir havai fişek! hiçbirşey yok.. hayal kırıklığına uğradım. saatim olmasa yeni yıl oldu mu diye sorardım. koskoca şanzelize insan dolu (2milyon insan vardı dediler) ama eğlence göremedim. 12yi 20 geçe baktık bir halt olmayacak ben ve yanımdaki amerikalı arkadaşlar metroya binip sıcak yatağımızın yolunu tuttuk başımız eğik..

ama bir gerçek var; bu da bir zevk.. ben o gece Paris"te halkın kendi gücünü sokaklarda gösterme geleneğini gördüm sanki! ben sevmedim bu kaotik yapıyı... ama yıllardır okuduğum o Fransız halk ayaklanmaları geldi aklıma. halk o kadar güçlü ki, anlattım işte hareket edip kımıldayamadım bile içim darlanmasına rağmen. eğer bir araya gelen insanların gücünün neye kadir olacağını görmek isterseniz gidin yılbaşında Paris"e çıkın sokağa ve prova edin.. :) ben tavsiye etmiyorum öte yandan illa ne yapayım orada derseniz bir partiye gidin pariste ;) kesin daha eğlenceli olur :)

sorular için yazabilirsiniz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder