16 Temmuz 2011 Cumartesi

Larry Crowne 2011 eleştiri tom hanks julia roberts film eleştirisi kritiği


Uzun zaman sonra bu filmi izlemeye sinemaya gittim. Cuma gecesi 21:45 suare; yedi kişiydik! Hayal kırıklığı!


Konusu: orta yaşlarındaki başarılı Larry Crowne birgün üniversite diploması olmadığından işinden kovulur ve yüksek okula kayıt olur. Olaylar gelişir.


Yine kısa kısa gidelim;

1-      Filmin türünü anlamadım. Aşk filmi bekliyorsanız değil; Julia Roberts la inanın uzun uzadıya birkaç diyalog belki var. Başarı öyküsü hiç değil; sonunda okulu bitirdiğini, iyi bir kariyere başladığını görmüyorsunuz.  Komedimsi ancak trajik olaylarda var içinde. Kısacası iyi niyetli Larry Crowne ‘un hayatından bir 8 aylık bir kesit diyelim.

2-      Tom hanks bu Forrest Gump devamı,  insanlara saf, iyi niyetli, hafif komik tiplemesinden artık kurtulmalı. Komik olmak adına bu cihetten gidiyor ama ben yoruldum. Ben onun Streets Of Philadelphia’daki inanılmaz rolünü de çok iyi biliyorum. Bence çok daha iyisini yapabilir!

3-      Film, benim gibi fakülteyi uzun yıllar önce bitirmiş birine geçmişin tatlı anılarını yad ettiriyor. Bu açıdan çok beğendim. Bir de özellikle orta yaşlı, yeni nesilden uzak birinin bu ortama girip biraz şaşkınlıkla gençlere ayak uydurması çok sempatik göründü bana!

4-      Spectacular kelimesinden sıkıldım filmin sonunda J

5-      Julia Roberts.. onun da hayranları var biliyorum, giderseniz bol bol gülüşünü görürsünüz. Nasıl bu kadar ince kaldığını tartıştık filmin ortasında bir ara! Her neyse onun hakkında hep şunu düşünmüşümdür; tüm ününü Audrey  Hepburn gülüşüne borçlu.. haksızlık ettiğimi düşünmüyorsunuzdur umarım!

6-      Hollywood artık oyuncu yetiştiremiyor. Dönüp dolaşıp eski tüfekler film yapıyorsa bence bir sorun var demektir. Yeni nesil arkadaşlardan Christian bale ve aklıma gelmeyen birkaç adam harici bence kayda değer oyuncu yok. Sebebi büyük ihtimal biraz ünlü olan çılgın paralar kazanıp, garip işler peşine düşüyor.  


SONUÇ: Olumsuz gibi yazdıysam da tarafsız olmak adınadır. Eğer vakit varsa gidilir. Güzel vakit geçirdim. Sıkılmadım. Sanırım bu filmlerin hayatınızı değiştirmek gibi bir niyeti de yok. Karar sizin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder