20 Temmuz 2011 Çarşamba

Nikon 18-55mm VR 3.5-5.6G lens inceleme analiz KİT LENSİ ne işe yarar?

Nikon 18-55mm VR 3.5-5.6G lens inceleme analiz KİT LENSİ ne işe yarar? 
UYARI: objektif hakkında yapacağım yorumlar testlere, rakamlara dayanmaktan ziyade kendi şahsi görüşlerimdir. Dileyenler MTF chartlara ya da detaylı incelemelere başka kaynaklardan bakabilirler.







Giriş DSLR kameralarla birlikte verilen 18-55mm objektifimi aldıktan bir zaman sonra satmıştım. son dönemlerde bir kez daha elime geçti, fırsat bu fırsat kullanayım ve görüşlerimi burada paylaşayım dedim. Nikon 18-55mm lens plastiktir ve sanıyorum 3 verisyonu var; VR olmayan, VR ve VR ED II ! ( umarım yanlış hatırlamıyorumdur; konu hakkında detaylı okuyalı baya oluyor!) Buyrun videosu;



Bu objektif hakkında uzun uzadıya yazacak değilim. Yalnız yeni başlayanlar da videoyu seyredip hemen soğumasınlar lensten; AMAN ! :) Bazen fazla mı insafsız oluyorum diyorum kendi kendime. her neyse yeni başlayanlar için bence bir dönem ideal bir lens. 18mm geniş açı, öte yandan 35mm ve 50mm kapsaması, kullanıcılara bu odakları anlamada ve kullanmada çok kuvvetli fikirler verecektir. 

Artılar-eksiler bölümünde yazdım artıları fazla lensin. Benim beğenmeme sebebim ya da bana göre olmamasının sebebi ise bu lensle çektiğim fotoğraflardaki renk ve çizgileri sevmemem! AMAN DİKKAT : LENS PLASTİKTİR. LENSTEN TUTUP KAMERAYI TAŞIMAYIN KIRILABİLİR!

ARTILARI : hızlı fokus - hafif - kolay değişir-takılır - hafif

EKSİLERİ: keskin değil - plastik

KULLANIM ALANLARI : Genel Amaçlı, manzara çekim, seyahat, anı fotoğrafı

SONUÇ: Kit lensiyse deneyin, çekin edin! Fakat merak edip alacaksanız, bence değmez! Bu kulvarda en kaliteli camlar nikon 17-55 - nikon 17-35 bunlar biraz pahalıdır ama sigma yada tamron 17-50 veya sigma 18-50 f2.8 değerleriyle nikon 18-55mm den bence daha iyiler. Öte yandan herşeyi kapsayan; 18-200mm (incelemelerimde var) ya da 18-105 yeni başlayanlar için bence çok daha işe yarar!
  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder