20 Temmuz 2012 Cuma

Cannes (Fransa) Gezi rehberi..

Cannes Film Festivali.. aklıma ilk gelen elbette ki.. Ama herşeyin sırası var öyle değil mi.. Öyleyse biz de sıradan gidelim.. 


CANNES'A NASIL GİDİLİR? 


           Nice'de karargahı kurduktan sonra yavaş yavaş kabınıza sığmayıp soruşturuyorsunuz. Diyorlar ki size; Önce Nice Ville Tren istasyonuna bir gidin. Sonra banliyö trenine atlayın  dakika da bir var son sefer gece 21:40 galiba. (ancak tren tarifesini alın istasyondan her yerde var.) Önce bir güzel 40 dakika sıranızı bekleyin; sırada insanlarla muhabbet şart.. :) sonra gişeden 12,80 € ya altta ki bileti alın.


DSC_0027

DSC_0025 


Önünüzde 40 dakikalık bir tren yolculuğu var. Dura dura yavaş yavaş gideceksiniz. Ama eğlenceli oluyor etrafa bakıyorsunuz hızlıca geçiyor. Cannes tren istasyonuna geldiğinizde sortie leri takip edip çıkıyorsunuz. Solda benim kafeyi görüp bir kahve içilebilir. Ama yok arkadaş ben hemen gezeceğim derseniz, o zaman o kafenin 10 adım ilerisinde turizm danışma var. Oraya gidip "bonjour" derseniz elinize alttaki haritayı tutuşturuyorlar...



DSC_0117

 büyük boyunu koydum flickrdan indirebilirsiniz. bu kıyağımı da unutmayınız.. ;)  


  CANNES FILM FESTIVALİ VE ALIŞ-VERİŞ SOKAĞI 


             Başlangıç noktası tren istasyonu; zaten haritada ROTAMIZ ortada yuvarlak içinde. ilk hedefimiz Cannes Film Festivalinin yapıldığı Oditoryum. Fransız dostlarım bana kızmasın ama kabaca oraların Kodak Theatre'ı :) Karşınızdaki ilk sokaktan girin. Dümdüz aşağı inin, o yol denize doğru gidiyor. Ahhh ama unutmadan önünüze çıkan ilk yolda inanılmaz lüks arabaları ve müthiş modacıların dükkanlarını bir görüp şaşırın.. :) Hele bayansanız tamam oditoryum unutulmuştur bile :) o sokak bakın haritada shopping "rue d'antibes" diye geçiyor; fena.. Paralar gider.. Allah'tan benlik değil de bu işler yırtıyorum. Annem ve kızkardeşim olsaydı kesinlikle tadım kaçmıştı; kesinlike.. Bu tehlikeyi atlatınca denizi görüp bir bulvara çıkıyorsunuz; "boulevaard de la croisette" karşıya geçin.. Atlı karınca :) atlı karıncayı görünce sağa doğru 40 metre yürüyün Oditoryum.. ve işte kırmızı halı; Aklınıza nuri Bilge Ceyhanlar, Rezan yeşilbaşlar, Fatih Akınlar gelsin hemen.. Çok etkileyici değil.. Ama zarif.. düz yürümeye devam edin; yerde el ayak izleri Hollywood tarzında; hediyelik eşya dükkanı   ki ben güzel şeyler gördüm.. Bir uğrayın derim.
  


HOTEL DE VILLE ve TARİHİ CANNES 
           Düz devam edin. Marinayı geçince solda Hotel De Ville var. Göreceksiniz zaten. Karşıya geçin. Hemen dibinde otobüs durağı. Oradan durağı transit geçin yukarı doğru bir yokuş çıkıyor; eski Cannes'a doğru tırmanın. Yolda etrafa bakarsınız. Yukarıda bir kilise Notre Dame de l'Esperance, müze ve Cannes Panorama var; alttaki video da daha net izleyiniz.. 


Buyrun CANNES görüntüleri...



  ILE SAINTE MARGUERITE ADASI 


        Ben üşendim gitmedim ama isterseniz hemen bir bilet alıp, haritada burundaki yerden geçebilirsiniz. Açıkçası  ben Plages du Midi ye gidip denize girdim :) daha keyifli geldi. Bir de buzlu limonata var bir için şahane gibi geldi bana.. altta da plajımız... 


CANNES PLAGES du MIDI VİDEO




SONUÇ  Ben bu konuda diyeceklerimi Nice hakkında yazarken söyledim; YAŞANACAK YER! gezip görüyoruz tabii haliyle. Ama en sonunda yapacağınızı hatırlatayım; amaaaan deyip ya denize girersiniz ya da bir restaurant veya kafede güzel bir yemek ve soğuk birşeyler alırsınız. Unutmadan "Rue Meynadier" de harika restoranlar var ;) Cote d'azurdasınızzzzzzzz :) 


 CANNES fotolarım alttaki linkte;
  http://flic.kr/s/aHsjAjk5mq

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder