31 Temmuz 2012 Salı

Batman Kara Şövalye Yükseliyor - 2012 Film Eleştrisi - Dark Knight Rises "


Merhabalar;
Aslında Batman Kara Şövalye (Dark Knight Rises) yükseliyor filmine ilk gün gidecektik ama Cuma Suarede maalesef göz bozucu saçmalıkta yerler kaldığı için filmi izlemeyi pazartesi gecesine erteledik. 22:30 seansında sinemadaydım ve neredeyse salon tamamen doluydu.
Ben çok da müthiş Batman fanatiği değilimdir. Ta ki, İlke'nin illa gidelim dediği bir önceki film de (batman dark knight 2008) Christian Bale yorumunu görene kadar. Zaten son yıllarda ciddi iş yapan aktörler Christian Bale ve Leonardo Di Caprio. Bu arkadaşların filmlerine gözüm kapalı giderim. Herneyse adam doktor tabii ki lafını dinledim ve gittim. Çok da beğendim. Bu filmde onunla aynı kalitede olacağını biliyordum gittim ve bunu da çok beğendim. 
Konusu: Bunalıma giren Bruce Wayne hayata küsmüştür ve evine kapanmıştır ancak şehrinin ona ihtiyacı olduğunu görünce vazifeye geri dönmüştür. Bu arada tüm mal varlığını da illegal yollardan kaybeden Wayne, Batman kimliğiyle şehrinden kötülüğü defetmeye çalışır.
kısa kısa...
Film 2 saat 45 dakika.. Bunu bilmenizde fayda var. İnsanın kendini ve arkasını iyi ayarlaması gerekiyor. Koltuk bir zaman sonra ağrıya sebep olabiliyor. Uzun ama sıkıcı değil.
Karanlık film. Pırıl pırıl sahneler aramayın. Dünyanın ( Gotham City'nin ) karanlık ve suç dolu atmosferine ithafen olsa gerek. 
Aksiyon dolu filmde. Ama tamamen kavga dövüş filmi de değil. Kararında. 
Felsefi açıdan da dikkat etmenizi tavsiye edebilirim. Çok yoğun değil ama bazı konuşmalardaki hassas fikirler üzerine biraz kafa yormanızda bence fayda var.
Bu arada yukarıdan dağ, bayır, deniz görüntülerini cidden çok çok beğendim.
Filmde halkın yaptığı devrim sonunda sivilleri acımasızca sözde mahkemelerde yargılamaları bana daha evvel özetini yazdığım Charles Dickens İki Şehrin Hikayesi'ndeki Fransız devrimi vahşeti sahneleriyle aynı gibi geldi. Hatta gibisi fazla aynı. :) 
Anti-sosyalist propaganda da gözlerden kaçmıyor. :) 
Batman'in ağırlığına yakışacak önemli artistler var filme; Michael Caine, Gary Oldman, Morgan Freeman, Anne Hathaway...
A bir de bana nazire yaparcasına Floransa'da şarap içtikleri bir sahne var ki... Sinemada patırtıyı kopardığımı tahmin edebiliyorsunuzdur.. :)
SONUÇ: Batman sever değilseniz bile saçmalıklarla dolu bir film değil; gidin. Ben de sevmezdim ama Bale ile sevdim. Ancak uzun, karanlık ve hafiften fantastik filmleri sevmiyorsanız gitmeyin derim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder