9 Temmuz 2012 Pazartesi

Nice Fransa Gezi Rehberi - ne yapılır, nasıl gidilir...

Nice… Fransa’nınn Provence-Alpes-Côte d'Azur bölgesinin nadide şehri. Aslında kafamda Bordeaux’yu ziyaret etmek vardı ama kısmet böyle oldu. Biraz da yaz olduğu için meşhur “French Riviera”sını bir göreyim dedim. Nice’i seçme sebeplerimden biri de Monaco, Cannes ve St tropez’e hakim bir konumda olmasıydı. Altta nasıl gidilir tarif edeceğim. Yakın sayılır; 3 saat gidiş, neredeyse 2.5 saat dönüş sürüyor. Cote D’azur havaalanına indi uçağımız. Havaalanı çok da yoğun değildi. Bolca Ryan air, SAS ve özel jetler gözüme çarptı ama dediğim gibi trafiği ve uçak nufusu fazla değildi.


DSC_0278


İndim Cote D’azur havaalanı bana Dalaman Havaalanını anımsattı. Doğruca pasaport kontrolüne. Hızlıca geçtim oradan da. Herşey tıkır tıkır gidiyor. Bavulum yoktu çıktım. Çıkar çıkmaz sıcakca bir hava karşıladı beni. Ama bunaltıcı değil. Zaten genel manada havası sıcak ama insanı sıkmıyor hafif rüzgarlı oluyor hep. Geceleri biraz uyutmuyor klimalı oda şart.



Cote D’azur Havaalanından Şehre Gidiş 

Havaalanında kapıdan çıkar çıkmaz bir tabela gördüm; bus.. solu gösteriyor. 1 dakika yürümedim ki sola doğru genişledi yol ve otobüs durakları. Solda bir ofis var girdim 4 euro ya tüm gün geçerli olan otobüs biletimi aldım. Ofisten çıktım hemen yanında 98 numaralı otobüsün geleceği durak var. Geldi bindim. (unutmadan terminal 2 den bahsediyorum zaten Türkiyeden gelen uçaklar buraya iniyor. Terminal 1 de çok karışık değil ama merak etmeyin) Şehir meydanına gitmemiz 20 dakika sürüyor. Bu bildiğiniz belediye otobüsü duraklarda duruyor. O yüzden biraz zaman alıyor. Zaten hep deniz kenarından doğru ilerliyor otobüs. Meydana gelmek için Merdien Oteli gördükten sonra solda inmeye hazırlanın; maalesef ki durağın tam adını unuttum ama sahilden sola, şehrin içine doğru dönünce otobüs işte tam o durakta indiniz mi Nice e hoş geldiniz. Dönüş ise çok basit; SNCF Nice Ville tren istasyonunun önünden 99 numaralı otobüs direk havaalanına gider. 4 € bilet fiyatı bileti otobüsün içinde şoförden alabilirsiniz. Her yarım saatte bir kalkıyor otobüs. Eh artık Nice gezebiliriz.

NICE PLACE MASSENA VIDEOSU


                         
 NICE NASIL BİR YER

Nice bir koy. Türkiye’den örnekle şöyle tarif edeyim; Kuşadası gibi bir koy düşünün, Marmaris’in yaşam tarzını koyun. Alın size Nice. Bu şehirde gezerken şunu fark ettim; memleketimiz görüntü olarak Nice’i yakalamış durumda. Hiç vay be dediğim bir şey olmadı. Ama Nice de en dikkatimi şeken şey şu; Büyük şehirde bir sayfiye havası var. İnsanların tüm Fransa’da olduğu gibi çok kibar burada bir de üstüne gülen yüzler eklenince tadından yenmiyor. Genelde İngiliz, Avustrayalı, Amerikalı, TÜRK ve Rus tatilciler dolu. İnanın sandığınızdan çok vatandaşımız oraya tatile gidiyor. Hepsi de çok kaliteli insanlar belli ki çünkü ne zaman Türk olduğumu duysa insanlar hakikaten daha bir sıcak bakıyorlar. Şaşılacak şey ama bıraktığımız intiba demek  ki olumlu orada. Sahilleri çakıl; bundan nefret ediyorum ama maalesef gerçek. Giriş ücretsiz; havlunuzu alıp gidin; duş tuvalet her şey var. Aktiviteler var. Çok renkli kısacası.



BUYRUN NICE SOKAKLARI VİDEOSU



Nice Beach - Provence-Alpes-Côte d'Azur - French riviera

NICE DE GÖRÜLECEK YERLER 

 İşte bu soruyu kendime orada da sordum. Çok kendimle çelişmeden yazmak isterim. Nice bence görülecek yerlerden ziyade, yaşanacak bir yer. Yani Matisse’in evi, Place Massena, Opera Binası, Çiçek Pazarı, Notre Dame katedrali, Panorama Parkı (nice e yurkarıdan bakan şahane park), Promenade des Anglais old town vs filan var ama bence orada güzel denizinize girin; akşamları da sokaktaki kafe-restoranlar da güzel yemeklerinizi ve içkilerinizi alın. (unutmadan bir öğün güzel bir yemek yaklaşık 20-30 euro arası) Her yer, bu sevimli restoranlarla dolu. Oraya gidip şatolar göreceğim, saraylar gezeceğim diye inandırmayın kendinizi hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Ama gördükleriniz sizi mutlu edecektir.


Nice Plajlar - Opera House ve Place Massena Gece






Nice - Provence-Alpes-Côte d'Azur - French riviera


DSC_0422

gare de nice ville

FRENCH RIVIERA SEYAHATİN DEVAMI ÜZRİNİ TIKLAYARAK OKUYABİLİRSİNİZ

CANNES…
MONACO
ST TROPEZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder