4 Temmuz 2012 Çarşamba

Nikon D5100 DSLR İnceleme D3200 Kıyaslaması…


merhabalar
aslında biraz geç gibi gözükse de, gelen pek çok soruya istinaden Nikon D5100 hakkında görüşlerimi ve pek çok insanın aklında olan ve kararsız kalanlar için Nikon D5100 mü Nikon D3200 mü sorusuna yanıt aramak istiyorum.
Bu soru benim de aklımı kurcaladı. Nikon d3200 çıktığında bu cihazdan alacağım demiştim, aldım da. Ama sonrasında onu satıp Nikon d5100 de karar kaldım.

www.saaton.com


D5100 KUTU AÇMA

NIKON D5100 NASIL BİR KAMERADIR?

Nikon D5100 için genel hatlarıyla harika bir kameradır. Bu kadar kısa ve öz. Giriş ya da orta seviye DSLR olarak adlandırılıyor. D7000 ile aynı sensöre sahip. D7000 ile elbetteki kullanacağınız alana göre ölümcül farkları var; bu noktada beni en çok ilgilendiren meşhur gövde de fokus motorunun olması ve fokus motorunun daha hızlı olması. Bu spor çekimleri gibi hareketli işlerde çok önemli; mesela monaco da engelli at koşusu çekmeyi denedim d5100 ile. Işık harikaydı, objektif 105mm nikon süper hızlı; fakat hareketli olaylarda fokus motoru yavaş. hızlı netleyemiyor. fotolara bakınca flu çıkmış maalesef yakalayamamış değişen fokusu çoğu zaman. Bir de aklınızda olsun seri çekim uzun sürünce pili anında nefessiz kaldı. yani 20 dakika kadar seri modda çektim. Tabiki fasılalı; test edercesine değil. yirmi dakikanın sonunda (100 resim kadar) pil öldü. pil ful dolu değildi ama göstergede ful duruyordu ve o gün ful dolu pili 100 foto kadar kullanmıştım. (bilginiz olsun d5100 en büyük handikapı spor için çok da uygun değil zaten bunun için millet bin dolarlar döküyor öyle dimi ama? ;) geri kalan hiç bir konuda şikayetim yok. Harika ISO performansı ve muazzam dinamik alanı var. Renkleri algılaması üst düzey. Kısaca gönül rahatlığıyla alınacak bir kamera.Eksileri; manuel ayarlara kolay ulaşamamak; (bu en büyük problemi bence) devamlı menüden girip ordan oraya ordan oraya manuel ayar yapılıyor gerçekten yorucu, küçük (duruma göre iyi duruma göre kötü; tartışılır), video çekiminde sadece A modunda diyafram kontrollü çekim yapılabiliyor (d3200 ün de en hassas farkı budur).
buyrun D5100 ile çektiğim bir kaç foto;
charlotte casiraghi - costa virgio monte-carlo 2012
Nice - Provence-Alpes-Côte d'Azur - French riviera
Monaco monte carlo panorama
NEDEN Nikon D5100 ü Nikon D3200 e tercih ettim?
Bu soru çok insanın aklını kurcalayan bir soru; d5100 daha ucuzca (aşağı yukarı aynı fiyat olsalarda) ama d3200 expeed 3 teknoloji daha yeni.
Önce DXO test sonuçlarını konuşalım; d3200 81 puan (gelmiş geçmiş en yüksek dslr puanıymış) d5100 80 puan. Bence bir puanın pek hükmü yok ama ilgilenenlerin bilmesinde fayda var.
Bana gereken nispeten küçük ama kuvvetli bir cihazdı; çünkü daha önce de yazdığım gibi özellikle seyahatte ve tripod kurulması yasak olan yerlerde küçük bir sabitleyici ile işimi halletmekti. Hem de yedek kameram olacak bir oyuncak kısaca.
D5100 14 bit fotoğraf çekiyor. d3200 12 bit… 
D5100 düşük iso ayarları 100 125 160 200 diye gidiyor d3200 100 200 vs diye gidiyor. Manuel ayarlarda bence bu fark çok önemli; zira iso üzerinde kontrol olmazsa olmaz. d3200 direk 100 den 200 e atlamasıyla beni hoşnut edemedi bu konuda. yüksek isoda da d5100 daha önde.
D5100 sensörü D3200 den biraz daha büyük.
D5100 daha ucuz ama bu çok da önemli bir faktör değildi neredeyse aynılar çünkü.
D5100 daha uzun pil ömrü var.
D3200 24mp benim hiç de sıcak baktığım bir durum değil. 12mp ile ne kadar kaliteli ve büyük çıktılar görmüş biri olarak söylüyorum; gerçekten bence show yapmaktan başka birşey değil. bir dosyayı işlemek insanı hayattan soğutuyor. d5100 de çok küçük dosyalara sahip değil ama inanın ben o farka d5100 ü yeğlerim.
D5100 ün açılan ekranı (swivel screen flip-out screen) bence kullanan kişi için çok can alıcı bir detay. hakikaten lazım olduğunda insanı yerlere yatmaktan kurtarıyor.
ekran çözünürlükleri zaten ikisinin de harika.

Nikon D3200 çok mu kötü yani? Ne münasebet.. Bence sinematografik manada da d3200 nikon d5100 ü sollar.tam manuel video kontrolü; 720 de 60 fps hızı 1080 çözünürlüğü, sürekli otofokus şahane. öte yandan 100 iso da d5100 den daha başarılı daha büyük çözünürlük makrocular için bulunmaz nimet,daha hafif, en son teknoloji işlemci… yani nihayetinde tercih meselesi; kriterlerinizi yazın bir kağıda ve hangisi size uyuyor onu alın.
Gözümle gördüğüm renkler anlamında konuşuyorum D3200 daha iyi duruyor ama d5100 den kat be kat farklı asla değil. Eşitler ama d3200 gözüme daha hoş gibi geldi. Ama zaten aydınlık oda da bu işin çözümü gayet basit.

Nikon d3200 hakkındaki izlenimlerim;
http://saaton.blogspot.com/2012/04/nikon-d3200-ve-af-s-nikkor-28mm-f18g.html
Ama okuduğum kadarıyla insanların hemfikir olduğu durum şu; Video ağırlıklı çalışacaksanız nikon D3200 gelgelelim fotoğraf çekecekseniz o zaman nikon D5100..
bunlar benim fikrim elbetteki son karar sizin....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder