27 Temmuz 2012 Cuma

Nikon D3200 inceleme analiz D5100 kıyas

Merhabalar 


 D3200'ün özellikleri duyulduktan sonra hakikaten insanlara çok çekici gelir oldu. DXO test sonuçları da harika olunca herkesin iştahı kabardı. Açıkçası bende iştahlanmıştım ve hemen bir d3200 alacağım demiştim. Aldım ancak onu satıp D5100'e dönmüştüm neden böyle bir karar verdiğimi alttaki linkten okuyabilirsiniz.

  http://saaton.com/blog/?p=984 

 Şimdi kararım doğru muymuş adil bir değerlendirme yapmaya çalışacağım... Ama önce D3200 kutusunu bir açalım ve d5100 ile yan yana bir gösterelim derim buyrun;

 

         www.saaton.com

            Nikon D3200 expeed 3 işlemciye sahip. Ama elbette ki 3000 USD lık d800 ile aynı kalitede değil. En güzeli artıları eksileri diye yazayım; kısa ve öz.. Özelliklerini sitesinden okuyabilirsiniz ancak ben o özelliklerin pratik çekimde sizi nasıl etkileyeceğinden bahsedeyim;  


ARTILARI: 


 Küçük, kompakt. 24mp çözünürlük. (Tekrar yazıyorum avantaj-dezavantaj ona kullanıcı karar verecek. Buradan o konu için ahkam kesmem yanlış olur) 


 Dinamik Alan hakikaten inanılmaz. ISO 100 de hiç korkmayın. Gördüğüm renklere ve detaylara hayran kaldım. (D5100 den önde bu konuda) 


 Candid çekimlerde (yani insanları onlardan habersiz çekerken) ya da documentary yapacaksanız, çok kullanışlı; hiç dikkat çekmiyor. Kadının yüzüne baka baka fotosunu çektim umurunda bile olmadı. Cihaz büyüdükçe dikkat çekiyor ve özellikle fotoya karşı katı kuralları olan yerlerde hemen görevli elinde büyük makine olanları yan yan kesiyor.. ;) d3200 ise tam bir oyuncak görünümlü. 


 Video performansı tam bir canavar! Tamamen manuel kontrol seçeneği videoda sizi uçurur. Görüntü de gayet güzel. İyi bir video edit programı ve kuvvetli bir objektifle, rahatlıkla film çekebilirsiniz. (TÜM VENEDİK ve FLORANSA VİDEOLARINI D3200 ile çektim. Örnek olarak üstteki youtube kanalımdan ya da floransa venedik bloglarımdan görebilirsiniz.)  


D3200 Örnek Video






Manuel erişim nispeten daha kolay. Hiç bilmeyenlere bile fotoğrafçılık okulu var içinde. yavaş yavaş okursunuz, öğrenirsiniz. 


 EKSİLERİ: 


 PİL... 3 saat açık kaldı cihaz pil 3 saat sonunu çıkaramadı. Yedek pil çantanıza koyunuz derim. Tecrübeyle sabittir. Öte yandan hele video çekecekseniz veya canlı görüntü izleyerek foto çekiyorsanız yandınız. yedek pil.. yedek pil.. yedek pil .. lazım! 


 Yavaş fokus :( bazen beni çileden çıkardı. Üzerinde 35mm f1.8, 105mm f2.8 (nikon camlar) lenslere rağmen yok arkadaş. vızt vızt, bir netleme yapacak beni hayattan soğuttu. (Ama bakınız burası önemli; ben çok kuvvetli cihazlara nazaran konuşuyorum. Eğer anı hatıra fotosu çekecekseniz ya da işte manzaradır vs sorun yok. Ancak siz siz olun spor çekimlerde cihaza güvenmeyin.) Gövde fokus motoru yok vs artık bunları yazmaya bence gerek yok. Aklıma gelen bunlar. Burası  bence önemli.  



YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN HARİKA BİR MAKİNE... gönül rahatlığıyla alın derim. pişman olmazsınız. 


ANCAK yedek makine olarak kullanacaksanız; nikon d3200 ile 4 günlük italya münasebetimizin verdiği cesaretle konuşuyorum; d5100 çok daha akıllıca bir seçim. (ya da benim kullanımıma daha uygun) İnanmayacaksınız ama o dönen ekran var ya... mucizeler yaratıyor. 


 Velhasıl kelam; alçakgönüllü bir cihaz olduğunu unutmadan, almayı düşünüyorsanız alın. Ancak benim acizane tercihim d5100. sebeplerini de önceki yazılarda açıkladım. Uzunca d3200 kullandıktan sonra pratikte de haklı olduğumu düşünüyorum. Ama bunlar benim düşüncelerim, son kararı siz vereceksiniz. 


  SORUNUZ VARSA LÜTFEN YAZIN BİRŞEYİ ATLAMAYALIM 


 iyi günler 

  WWW.SAATON.COM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder