9 Temmuz 2012 Pazartesi

VILLEFRANCHE Gezi Rehberi.. neresidir nasıl gidilir? Nice yollarında bir durak

Villefranche’yi oraya gitmeden evvel hiç bilmiyordum zaten bulmamda tesadüfen oldu. Monaco’dan banliyö treniyle dönerken Nice Rique istasyonuna dolayısıyla Nice’e yaklaşmıştık. Her zaman sırtımı gittiğimiz yönün aksi istikametindeki koltuğa veriyorum. Zevkten değil o koltukları insanlar genelde tercih etmiyorlar ve onlar boş oluyorlar. Bu koltukları seçince yanıma da kimse oturmuyor (biri yanıma oturunca inene kadar sohbet etme zorunda kalıyorum bilmiyorum neden) ve etrafı hazmederek yolculuk yapabiliyorum. Her neyse Monte-carlo’dan dönüşte tren bir tünele girdi. Tünelin çıkışı ise beni muazzam bir koy olan Villefranche’ye çıkardı. Gerçekten Monaco’ya giderseniz özellikle bu manzarayı kaçırmayın. Söz verdim kendime burayı gezip göreceğim diye ve de geldim.

 tren istasyonu
  villefranche sur mer train station


Nice’den Villefranche’ye Nasıl Gidilir? 
Çok basit; Nice Ville tren istasyonundan banliyö trenine gidiş dönüş biletinizi 3 euroya alın. (biletin fotoğrafını çekmiştim bulamadım :( Ventimiglia istikametinde trene binin ya da Monaco. Nice’den iki durak sonra Nice Rique ve Villefranche sur mer de inin. Bizim Menekşe tren istasyonuna benzer sempatik bir istasyon burası. Çıkınca önce sağa dönün ki hali hazırda “old town” tabelası var 3 dakika yürüyüşten sonra hop aşağıdaki videodasınız;


 


İtalyan Kasabalarını andıran bu küçük yer daracık sokaklarıyla insanı tarihi filmlerin atmosferine sokuyor. Küçük, çok gezecek bir yer yok. Öyle bir dolaşın old town da zaten bitiyor. Bir de tam old town a girişte bir panorama balkonu var koya nazır; oradan da bir izleyin Villefranche i yeter. Unutmadan hemen o panorama yı geçince aslanlı çeşme adını verdiğim küçük bir meydan var; onun karşısından bir tünel iniyor sahile oradan aşağıya inmenizi tavsiye ederim.. bakın videosuna biraz korkunç ;)

 

Buraya gözlemlediğim kadarıyla gemiyle Akdeniz seyahatine çıkmış ya da koyları gezen teknelerle gelen yolcular uğruyor. Çokca İspanyol ve Amerikalı gördüm. Biraz sohbet ettik, mola vermişler burada. İyi dedim. Burası Nice e ve diğer sayfiye yerlerine göre çok daha sakin, sessiz ve huzurlu. Galiba bilenlerin geldiği bir yer. Sahili de kumsal ;) bu iyi haber çünkü denize girdim rahatça :)

villefranche sur mer windows old town

villefranche sur mer

villefranche sur mer

Eğer bir gün Nice’e yolunuz düşerse Villefranche i benim hatırım için gezin. Eminim çok seveceksiniz. Vakit yokluğundan bir yemek yiyemedim orada ama iştahımı bir daha ki sefere saklıyorum ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder