1 Şubat 2013 Cuma

Nikon 70-210mm f4 AF İnceleme Yorumlar


Mutlu Seneler 
 Bugün 1 ocak 2013. Yılın ilk günü. Bir zamandır kullandığım Nikon 70-210mm f4 objektifimin üzerine bir şeyler paylaşmak istiyordum. Bugüne kısmetmiş. İlk olarak biraz geçmişini konuşalım. 

Nikon 70-210mm Tarihçesi 

Belirtmekde yarar var Nikon’un ilk otofokus objektifi diye addediliyor. Aslında ilk otofokus objektif 200mm f3.5 ama yanlış hatırlamıyorsam hususi bir makine için yapıldığından; nikon 70-210mm f4 ilk otomatik netlemeli objektif olarak kabul ediliyor. Yapım yılı 1986. Objektif 70-210mm f4 E serisiyle aynı optiğe sahip ama otomatik netleme eklenmiş. Camlarında hiçbir kaplama yok.. :)  Bir buçuk sene kadar üretimine devam edilmiş. Daha sonra yerini 70-210mm f4-5.6 pompalı objektif alıyor.  Sonra onun daha hızlı netleme yapabilen modeli; 70-210mm f4-5.6D vs..
  DX1    

Nikon 70-210mm Özellikleri Objektif 760 gram 15.6 cm uzunluğunda. (benimki neden 18cm çıktı anlamadım. Herhalde cetveli tam ayarlayamadım.) Minimum fokus mesafesi 1.1 metre ve 62mm filtre kabul ediyor. Parasoleyi HN-24; vidalı; (şiddetle almanızı tavsiye ederim ya da benim gibi 85mm f1.8D - HN23 parasoleyiyle idare edin, ama bir tane edinin.) Elbette ki f4 sabit diyafram ve 70-210mm full frame yani FX objektiftir ! 



 









BUYRUN ALTTA OBJEKTİFİN VİDEOSU





NEDEN 70-210mm f4 Kullanıyorum?

Tele, ebat ve keskinlik. Bu sorun üzerine bir zamandır düşünüyorum ve burada bu bağlamdaki kullandığım objektifleri ve fikirlerimi yazıyorum. Kısaca hatırlatmak gerekirse; 70-200mm f2.8 ile hareket etmek zor; ağırlar ve çok dikkat çekiyorlar. Rahat çalışmak olanaksız gibi. Eğer özellikle o objektif ile çalışacaksanız, zaten onu kullanacaksınız; ama keyfi çekimler ve seyahat için 70-200mm f2.8 serisi benlik değil. Böylece bana görüntüden ödün verip, geride kalan alternatifleri değerlendirmek kalıyor. Tam da 70-200mm VR f4 ün insanların eline geçmeye başladığı bugünlerde, 70-210mm f4 ün tarafımdan burada yazılıyor olması da ayrıca hoş bir tesadüf. :) Daha önce Tokina 50-135mm f2.8 DX objektif hakkında fikirlerimi yazmıştım. Alttaki linkten tıklayarak okuyabilirsiniz.


tokina50135konu


Her şeyin başında görüntüsü ve sağlamlık hakkında fikirlerimle başlasam iyi olacak. Dışarıdan duruşu tok, sağlam. Bir blogda okudum adam yere düşürmüş objektifi “ hiçbir şey olmadı” diyor. Benim görüşüm ise şu; o kadar da emin değilim. O arkadaş elbette ki yalan söylüyor anlamında değil; şüphesiz ki doğrudur ama ben bu objektiften 5 farklı ve gerçekten çok temiz olanını elimde tuttum ve kullandım.  Kasa olarak çok güven verdi diyemem. Fakat unutmamak lazım ki minimum 20 senelik objektifden bahsediyoruz. Kaçarı yok üretimi 1987 de durmuş.. En az 20 senelik; yani sonuçta beton gibi, zamanla doğal olarak eskiyebilir ama o da normaldir. Yani sağlam olduğu kesin ancak yılların verdiği kaçınılmaz bir yıpranma payı var. Zum yaparken objektifin boyutu değişmiyor bu güzel ama netleme yaparken ön eleman dönüyor ya benim sinirlerim vızzzt vızzt oluyor! 

GENEL PROBLEMLERİ 

 En yaygın problemi 210mm de netleme kaçırması. Bende iki tane var ikisinde de problem yaşamadım. Hatta hususi f4 de spor çekerken de denedim; problem yok. Almadan bir denemenizde fayda var. Flare ve Ghost problemi! Buna yapacak birşey yok. Yukarıda yazdım ya; kaplamasız cam :) ışık gelişine giriyor içeriye :) tabii bu defekti de ( efekt mi desem artık ) "yeni objektifler de bulmak imkansız, bunun da zevki var" diyenler de okudum. Siz bir adet HN 23 en kötü HN-24 bulun. Gerçekten ghost ve flare önlemede ihtiyacınız olacak. Renk Sapması var. Ama onu aydınlık odayla 5 dakika da halledebilirsiniz. Problem teşkil etmez. Distortion yok diyebilirim.




  compare  

HANGİ DİYAFRAM ve KESKİNLİK

 Diyafram f4 olunca insanın beklentileri de artıyor haliyle. Bu kez örnek fotoları çekmeme rağmen buraya koymadım ama gözümle bilgisayarda gördüğüm kadarıyla yazıyorum; f4 için; 210mm hariç gönül rahatlığıyla kullanılır; 210mm de biraz yumuşak. 210mm için f5.6 dan başlamanızı tavsiye ederim. (ben geçen gün spor çekim yaptım f4 de kullandım gayet de oldu; ama f5.6 daha iyi görüntü veriyor) geri kalan menzillerde güzel. f8 ile f11 bence objektifin maksimum noktası. Hiçbir sorun yok, harika. Öte yandan f4 FX te kararma yapıyor; diğer diyaframlara yönelmenizi tavsiye ederim. Bir de şu problem var; eski objektif olduğundan resim işleme programlarında temel otomatik düzeltmeleri yok! :) artık çeşitli diyaframlarda ve menzillerde beyaz bir kağıt, duvar ve ağaç çekip kendi değerlerinizi bulacaksınız. :) En sağlıklısı da sanırım bu; Ben yaptım oldu.. Objektif çok keskin. Gerçekten görüntüleri görünce anlayacaksınız.  

ÖNEMLİ: Yalnız 210mm de titremeyi önlemeniz lazım. Bunu hesaba katınız. altta ki linkte bu konu üzerine bir yazım var okumanızı tavsiye ederim. Zira 210mm uzak bir mesafe, dikkat edilmezse titretmeden çekim imkansız.   

  eldeçekimbanner

OTOFOKUS HIZI

İlk olarak yazmak lazım; otofokusu çok net ve kararlı çalışıyor. Bazı insanlar yavaş demiş ama ben buna da katılmıyorum. Sonuçta AF hızı kullandığınız makineye de fena halde bağlıdır. Ben nikon d800 nikon d700 ve nikon d7000 ile kullandım gayet hızlı. "D objektiflerin" yeniliği mesafe vermesi ve daha hızlı netlemeye geçmiş olmasıydı. (Öte yandan mesafe sorunu da kalkmış durumda; yeni kompleks otofokus sistemleri mesafeyi alabiliyormuş.) Ses ve görüntü olarak bakıyorum, D objektifler daha hızlı hareket ediyor gibi duruyorlar bu doğru ama benim ihtiyacımı bu objektifteki otofokus hızı karşılıyor.  internette bir "yavaş netleme" lafıdır gidiyor. Genelde böyle yazınca, pratik kullanımda haklı adamlar diyorsunuz ama bu kez haksızlar. Ben beğendim. 1 metreden çekim yapabilmesi de şahane. Yalnız makro çekecekseniz otomatik netleme kifayetsiz kalabiliyor; elle devam! 

SONUÇ 

Ben ihtiyaçlarıma cevap verecek ebat ve kalitede 70-200mm menzilinde aradığımı buldum. Sabit diyafram var, boyu kabul edilebilinir uzunlukta, hafif, full-frame, keskin.. Zaten bir fazlasını yeni çıkardılar nikon 70-200mm f4 VR ona da 1400 Amerikan Doları istiyorlar. nikon 70-200mm f4 VR nin de incelemelerini kutu açmasını ve yorumlarımı yazacağım. o objektifte ihtiyacı olan için çok değerli. Özellikle 5-stop new generation VR uzay mekiği diyebilirim. VR on-off videolarını izledim; 200mm de o kadar başarılı ki.. Hatta bir ara paylaşayım onu da. Nikon 70-210mm f4 alırken 210mm deki netleme kaçırıp kaçırmamasına dikkat edin; kaçırıyorsa da olsun artık o kadar. diğer menzillerde sorun olmasın ve objektif temiz olsun da, zaten makul fiyatlarda yavaş yavaş kullanırsınız. Bir de herşeyin ötesinde objektifin manevi değeri var; kabul edilen ilk nikon otofokus! bazen sırf o yüzden kullanmaya kıyamıyorum :) Yapıldığı zaman profesyonel derecede tasarlandıysa da bugün profesyonel anlamda kullanılacağını düşünmüyorum; çok daha kaliteli camlar var. Ama amatör derecede bence çok çok güzel kullanabilirsiniz. Zaten genelde d7000 ile performansı üzerinden genelleme yaptım. nikon  70-210mm f 4-5.6 ve 70-210mm f4-5.6D objektiflerden bence daha iyi. Onların da incelemesini blogda ilerleyen günlerde yapacağım.   ÖNEMLİ NOT: OBJEKTİF çok bulunan bir objektif değil! Eline geçiren kolayına satmıyor. Bulursanız kaçırmayın derim.     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder