16 Şubat 2013 Cumartesi

Rusya Çelyabinsk'e Düşen Meteor... Başımıza Taş Yağıyor! 2012DA14 ise Teğet Geçti..


Meteorite explosion over Chelyabinsk
 İyi geceler;

Tam da uykum kaçtı televizyona bakayım dediğim anda Euronews kanalında bir görüntü geçti altta yazan ise sadece şu idi;  Chelyabinsk 2013. Merak ettim; ilk önce nükleer patlama mı olmuş acep dedim.. Bir ışık geçiyor gökten sonra birden her yer bembeyaz ya da sınıfta çocuklar var birden bembeyaz bir ışık ve patlayan camlar.. Çelyabinsk adını hatırlamak kolay da değil; neyse google arattırdım ki ne göreyim; Rusya Çelyabinsk e meteor düşmüş. Daha da önemlisi bir büyüğü olan  2012DA14 ise teğet geçmiş. Videoları ve devamı için Gece gece ayaklandım nette düşen göktaşının hesabını yapıyorum. Ama azımsanacak bir olay değil hani; Haber şu; 10 ton ağırlığındaki meteor, havada parçalara ayrılarak Rusya Çelyabinsk'e düştü. Tahminen 1100 kişi yaralandı; civar şehirlerde ağır ve orta çaplı hasara yol açtı. Bu meteor düşüşü mü desem yağmuru mu artık; yerel saate göre 9:23 de yaşandı.




 Yukarıda ve aşağıda devam edecek videolar tamamen olay geçtiği andaki çekilmiş gerçek görüntülerdir. (en azından öyle olduğunu iddia ediyorlar. ) Hiç üşenmedim haritada Çelyabinsk denen yeri buldum. Samara'ya yakın, Kazakistan tarafında kalıyor. "Haydi kalk gidelim Çelyabinsk'e!" desen nasıl gidilir bilemiyorum. İşin de traji-komik yanı ise resmen " Başımıza taş yağıyor. "  


 

Ama bildiğim kadarıyla bu Rusya'ya düşen ilk meteor, astereoid değil; geçtiğimiz yüzyılda da Sibirya'ya bir tane düşmüştü yanlış hatırlamıyorsam, büyük hasar vermişti etrafına.. ARADA BİR DİNOZORLARIN NASIL YOK OLDUĞUNU HATIRLAMAKTA FAYDA VAR, YOKSA BÖYLESİNE CİDDİ BİR OLAYI BU KADAR ÖNEMSİZMİŞ GİBİ YANSITMAYA DEVAM EDERİZ..Olay sabah oluyor ben gecesinde ancak yabancı kanalda görüyorum. Bizim gazetelerde de ana başlıklarda yoktu; tüm gün birer saat aralıklarla bakıyorum gazetelere. Hoş bilsek ne yapacağız ya o da ayrı bir konu :)

 

 

  OLİMPİK HAVUZ BÜYÜKLÜĞÜNDEKİ ASTREOİT 2012DA14 TEĞET GEÇTİ 

 Tabii bu kadar renkli görüntünün konuşulduğu sevgili dünyamızda atlanılan ise şu; 2012DA14 adı verilen çapı 46 metre olan 190,000 tonluk astreoid ise yerel saatimize göre 21,25 civarı Endonezya üzerinden dünyaya uydulardan bile fazla yaklaşarak zarar vermeden teğet geçti... :) Ya zavallı dünyamız ne kadar hareketli bir gün geçirmiş ama en son ben duyuyorum... :( Neyse artık bildiklerimi tüm dostlarıma söyledim :)

 

 kaynak: http://www.guardian.co.uk
               http://www.hurriyet.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder