26 Ocak 2013 Cumartesi

Çin’deki Hava Kirliliği . . .

Merhabalar 

Geçen gün Çin'den bir arkadaşımla konuştum. Kızcağız "hastayım ölüyorum" dedi. Bende "normaldir, kış vakti tabii" diyecek olsam da delirdi. "alakası yok egzos gazından oldu bu" dedi. He deyip geçtim. Egzost gazından olur mu hiç bu denli kirlilik dedim kendi kendime. Sonra internette bakınırken bir de ne göreyim bizimki doğru söylüyormuş; haber şu 

"Çin Semaları: Kirliliğin Zehirleyen Boyutları "

Hiçbir ülke çevreyi kirletmeden endüstriyel kalkınmasını sağlayamaz, Çin de bunlardan birisi. Hızla büyüyen hava kirliliği. Sağlık bakanlığına göre Çin'de en önemli ölüm sebebi Hava Kirliliğinin neden olduğu Kanser! Kirlilik her sene binlerce ölüme yol açmakta. Fabrikalar ve Otomobil zehirli gazları (egzosları) Pekin'de pek çok uçuşun rötarlı olmasına ve hatta Pekin uçuşlarının iptaline yol açtı. Artık dükkanlar maskeler satıyorlarmış, hesabedin. Okuyunca anladım neden Çinliler hep maskeyle gezmekte. Ne yapsın adamlar! 

 Bu haberin tamamen çevrilmiş hali değil ancak uzunca bir kısmını çevirdim. Altta ki linkte haberin kaynağı olan site ve fotoğrafları var. Özellikle tıklayıp girmenizi ve FOTOĞRAFLARI incelemenizi salık veririm. Gerçekten felaket boyutunda bir kirlilik var. Çok üzücü!Allah bizi korusun bu kanserojen kirlilikler ve çevresel yok oluşlardan.. Herşey bir yere kadar; UNUTMAYIN OKSİJEN OLMAZSA NEFES ALAMAYIZ; PARA CİĞERLERİMİZE GİRMEZ! 

  ÇİN HAVA KİRLİLİĞİ FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN 

  Siteden aldığım örnek iki fotoğraf koyuyorum aşağıya; Devamını görmek için linki tıklayınız.

  china  pollution

bp3

  KAYNAK WEB SİTESİ: http://www.boston.com/bigpicture/2013/01/chinas_skies_toxic_levels_of_p.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder