17 Ocak 2013 Perşembe

R’ha – Kaleb Lechowski – Bilim Kurgu Kısa Film

Merhaba

 Dünyayı sarsan değerli bir kardeşimiz çıktı; çok yeni daha; adı is Kaleb Lechowski. (Bu soyad pırlanta gibi sanırım her an bilim kurgu patlatması yaşatabiliyor, bkz Matrix) Bu 22 yaşındaki Alman kardeşimiz; Berlin'de Mediadesign Hochschule okulunda dijital film tasarımı üzerine ihtisasını yapıyormuş. R'ha ismini verdiği kısa filmi Öğreniminin ilk yılında ve 7 aylık bir çalışmanın sonunda ortaya çıkarmış. Üç Boyutlu işler hakikaten benim tecrübemin de, dürüstçesi fikrimin de pek olmadığı bir alan. Ancak tek bildiğim çok güçlü bilgisayarlar ve üst düzey teknik bilgi + yaratıcılık lazım. Filmi izleyince anlayamadım, neden bu denli abartılmış diye. Bildiğimiz film işte dedim.. Sonra biraz kurcalayıp bakınca bulduğum kadarıyla sorun tam da burada aslında; çocuk tek başına bildiğimiz Hollywood Bilim-Kurgu filmi çekmiş! İnsanlar hayretlerle karşılıyor bunu tek başına nasıl başarmış diye. sadece sesleri Hartmut Zeller, dublajı Dave Masterson adlı kişiler yapmış.

 


                                              Hangi Programları Kullanmış 

Genelde Maya kullanmış; animasyonlar, rigging, shading ve rendering için Mental Ray kullanmış. Blender da modellemiş neredeyse herşeyi ve yaratığın tasarımı be birçok şeyi boyamak için zBrush kullanmış. Son olarak da Nuke ve After Effects kullanarak işi bitirmiş. Hiç ukalalık yapmaya gerek yok; Afetr Effects hariç hiç bir programı duymadım. Eminim ki  konuyu bilenlerin alışkın olduğu programlar. Arkadaşın blogu alttaki adres daha fazla bilgi isteyen okuyabilir; üstte benim sitenin adresi var girin gezin birşey lazım olursa iletişime geçin. Hayat güzel keyfini çıkarın ve altta ki R'ha Adlı kısa filmimiz için de iyi seyirler diliyorum ... :) 

  http://kaleblechowski.tumblr.com/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder